Story House Egmont

Analog hobby tar av blant de unge

Del

YouTube-profilen Mina Jacobsen gjør for tredje året på rad stor suksess med sine Bullet Journal-bøker. Følgerne hennes forteller at de opplever ro i hverdagen når de bruker tid på å skrive og tegne i sin egen kalenderbok.

Trenden blant de unge mot å omfavne det analoge taler til lengselen etter en mindre komplisert tid. Flere og flere ønsker hobbyer som tar dem bort fra overstimuli og stress. Trender som har kommet tilbake er for eksempel å ta bilder/film med engangskamaeraer, skrive med fyllepenner, samle vinyl og skrive i fysiske notatbøker.

En Bullet Journal er enkelt forklart en notatbok og en metode for personlig organisering. Bøkene fylles gjerne av kalender, oppgavelister, ideer og minner. Sidene i notatboken har små prikker som gjør det enkelt å skrive og tegne på linje, derav navnet «bullet journal». Mina Jacobsen brukte sine digitale kanaler for å introdusere Bullet Journals til Norge og sine følgere i 2018, og fikk senere samme år bokkontrakt og ga ut sin egen Bullet Journal.

Som debutant gjorde Mina braksuksess og hadde et opplag på 40.000 eksemplarer. Siden da er universet utvidet, og Mina Jacobsen driver nå sin egen nettbutikk hvor hun selger både sine egne Bullet Journals og penner, tusjer og annet tilbehør til den populære hobbyen.

 - Jeg synes det er deilig med en analog hobby. Når jeg driver med Bullet Journal kan legge bort det digitale hvor det er mye inntrykk hele tiden. Bullet Journal er en hobby som gir meg kreativt utløp og avkobling i hverdagen. Det gir meg rom til egentid og det hjelper meg å få orden på livet, sier Mina Jacobsen.

Tiger Garté, redaktør for sakprosa i Story House Egmont, forteller at også foreldre til dagens unge setter pris på den analoge trenden.

– Vi ser både i vårt innsiktsarbeid og i møte med kunder på signeringer og fra egen nettbutikk, at også foreldre synes det er fint at deres unge har en hobby hvor de bruker tid på noe som er ikke-digitalt. Det ene utelukker ikke det andre, Mina lever selv også et veldig digitalt liv, men finner en ro ved å bruke Bullet Journal som organiseringsverktøy og kreativ aktivitet. Jeg tror dette aspektet er mye av årsaken til suksessen.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

Dennis Vareide debuterer som brettspillutvikler!30.11.2021 10:28:11 CET | Pressemelding

Dennis Vareide (31) debuterer som brettspillutvikler. Dennis Vareide satte «Youtube» på det norske kartet og regnes i dag som Norges største Norsktalende Youtuber med millioner av visninger hver eneste måned. I høst har vi sett han utfordres i fargerike kostymer på parketten i beste sendetid og godt plassert i sofaen hos TV2. Nå utvider han eget repertoar med et egenutviklet Brettspill sammen med Egmont.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom