Amesto velger Kværnerhallen i fem nye år

Amesto forlenger leieforholdet med OBOS Eiendom i attraktive og særegne Kværnerhallen. Avtalen gjelder for 5 nye år, med mulighet til forlengelse i 5 år til.
Fra venstre: Thor Bareksten, forvaltningsdirektør i OBOS Eiendom, Arild Spandow, CEO i Amesto og Øystein Embretsen, eiendomssjef i OBOS Eiendom

– Vi er veldig fornøyde med lokalene i Kværnerhallen. Vi utvikler oss raskt, og vi er avhengige av kunne endre oss i takt med veksten, sier CEO i Amesto, Arild Spandow.

Kværnerhallen er et av få bygg som ble bevart da Kværner brug ble nedlagt i 1999 og området ble omgjort til boliger på begynnelsen av 2000-tallet. Den historiske bygningen ble transformert fra industrihall til moderne kontorlokaler.

Lokalene har innredning fra 2017, men er betydelig oppgradert den senere tiden. Kontorene består i dag i hovedsak av løsninger som er tilpasset leietakers økte behov for moderne lokaler og er på 3762 kvm.

– Kværnerbyen er i sterk utvikling. I dag bor det cirka 3000 mennesker her, og om få år vil det være mer enn 4000 arbeidsplasser i området. Langvarige samarbeid og tette kundeforhold er viktig for å utvikle Kværnerbyen som næringspark. OBOS Eiendom er glade for å kunne forlenge med Amesto som bidrar til et godt mangfold av virksomheter i området, sier Thor L. Bareksten, forvaltningsdirektør i OBOS Eiendom.

Amesto er et familieeid selskap som ble etablert i 2002. I dag har de mer enn 1000 ansatte i Norden. Amesto har spesialisert seg innen regnskap, lønn og HR, forretningsløsninger med ERP, CRM og BI, kunstig Intelligens og maskinlæring, security, identity, cloud technology og bemanning. Med Amesto Globals nettverk dekker konsernet også de fleste delene av Europa og Nord-Amerika. I år ble Amesto rangert som et av Norges tredje mest innovative selskaper, av innovasjonsaktøren InnoMag.

Thor L. Bareksten
Forvaltningsdirektør, OBOS Eiendom