Amanda Delara slipper sommerlåt

Etter at Amanda Delara slapp sitt første og kanskje eneste prosjekt på norsk i januar, kritikerroste «Et lite stykke Norge», er hun nå klar for å slippe musikk på engelsk igjen.

Gladlåta «Tell Me One Thing» handler om å være ærlig med hverandre, følelsene sine og hva man er ute etter.

«Jeg tar for meg temaet om hvor ærlig vi er med hverandre når alt man ser og hører er gjennom et photoshopfilter. Liker du meg for den jeg er, eller liker du kun ideen av meg?» - Amanda Delara

Askjell Solstrand-produserte «Tell Me One Thing» er hennes mest dansbare låt til nå, og selv om tekst alltid er i fokus hos Amanda, skriver hun her om ærlighet og kjærlighet fremfor politikk. Skissen av låta gjorde henne så glad at den bare måtte gjøres ferdig og deles med resten av verden.

«Låten skiller seg ut fra det jeg har gjort tidligere, og det er jeg veldig glad for! Ikke fordi jeg misliker det jeg har gjort tidligere, men jeg elsker når artister viser variasjon og at de tør å utforske nye ting enn å kun holde seg til ett sound. Dette er et mye mer dancy, feel good track enn hva jeg har lagd tidligere. Skissen ble laget i 2018 i Bergen med Askjell Solstrand. Jeg ble så glad hver gang jeg hørte på skissen, melodiene fikk meg til å ville danse og jeg ville dele den gleden. I mars 2020 wrappet vi den opp uten å tukle for mye med hva vi elsket med låta i utgangspunktet» - Amanda Delara

Amanda sparket i gang 2020 med den norske EP’n «Et lite stykke Norge». Med låter som «Nå er det oss», «Hundre tusen øyne» og «Følsom» tok hun opp temaer som krimialitet, janteloven, kjærlighet og selvtillit, og EP´n reflekterte hennes følelser som en selvstendig minoritetskvinne i Norge. «Nå er det oss» ble raskt A-listet på både P3 og P1 og nådde #1 på radiolistene, og Aftenposten mente at prosjektet var «hennes beste til nå» og trillet terningkast 5.

«Responsen på «Et lite stykke Norge» har vært veldig fin. Det var et prosjekt jeg er veldig glad for at jeg slapp ut og jeg føler det var en fin liten «snack» i vente på det nye prosjektet som kommer nå» - Amanda Delara

«Tell Me One Thing» er ute i dag 22. mai.

_____________

Siden 22 år gamle Amanda Delara fra Nes debuterte med «Paper Paper» via indielabelet GR:OW i 2017 har mye skjedd. Hun slapp sin første EP «Rebel» samme år, og ble nominert til årets nykommer på P3 Gull. I november 2018 ga hun ut EP-en «Running Deep» og ble nominert til årets popartist på Spellemann for EP’en og singelen «Soldiers».

Hun har fått titalls millioner av streams, turnért over hele Norge og spilt på blant annet Red Bull 30 Days i Chicago blant artister som Khalid og Young Thug. Her hjemme har hun blant annet opptrådt på VG-lista på Rådhusplassen og sammen med Karpe på Findingsfestivalen i 2017, og i 2018 sto hun der selv med eget show. Det har gått over et år siden vi hørte musikk fra Amanda sist, og i 2020 er hun klar for å ta det til et nytt nivå. Det startet med «Et lite stykke Norge» og fortsetter med «Tell Me One Thing».

Turab + Ane Brun = Sant15.10.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Fredag 16. oktober slipper Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun. Et uforventet samarbeid som kommer til å snike seg rett inn blant dine favoritter i høst. Med hjelp fra produsentene TRXD og et sample av Ane Brun sin «Du gråter så store tåra» fra en livekonsert på YouTube er produksjonen det perfekte bakteppet for Turab sin ærlige låtskriving. - «Nesten Hjemme» handler om å finne et hjem i seg selv, i mennesker og steder man drar og besøker gjennom livet sitt. Det er mange som kommer fra ødelagte hjem, og de på lik linje som alle andre fortjener å etablere et hjem for seg selv, og jeg mener det ikke finnes grenser på hva man kan definere som et «hjem». Det å føle tilhørighet der skoene dine tråkker, forteller Turab. - Jeg ble så positivt overrasket da jeg fikk tilsendt denne utrolig fine låten der deler av min «Du gråter så store tåra» helt naturlig blander seg med Turab sin stemme og melodi. Jeg blir glad av den, supplerer Ane Brun. «Nesten Hjemme» er tilgjengelig på alle pl

NorthKid slipper kjærlighetserklæring15.10.2020 08:00:00 CESTPressemelding

Hva om vi sier at det finnes en gjeng musikalske superhelter fra nord? Fem kompiser som minner om vinden som blåser gjennom trærne en høstkveld på vei til fest, om lykkefølelsen du får når favorittlåten settes på og alle sene kvelder du har danset vekk med gode venner. Disse superheltene er NorthKid. Med evner som strekker seg fra skamløs pop produksjon til fløyelsmyk vokal, er de en uredd gjeng som vil gi alt for at du skal være underholdt. Fredag 16. oktober slipper de sin nyeste singel «Still Here For You». En følsom låt som vil treffe deg rett inn i hjerterota, inspirert av kjærlighetssorg og tapte følelser. Den er skrevet av danske Max Ulver og Andreas Ringblom, kjent fra samarbeid med blant annet «Jesper Jenset», «Sonny Alven» og koreanske «Stray Kids». - Låten er en søt kjærlighetserklæring til eksen sin, som man kanskje ikke var så ferdig med som man trodde. Den handler om alle de følelsene man har etter å ha mista dama si, men så er kanskje hun mer ferdig med deg enn du er med