Altibox og Veni lager e-sport-portal med Europas beste Fortnite-lag

Altibox og Veni inngår samarbeid med Become Legends som er rangert som Europas beste lag i “Fortnite”. Sammen danner de det nye e-sport-selskapet “Master Blaster”.
I denne privatboligen på Randaberg utenfor Stavanger har Europas beste Fortnite-lag etablert seg. Spillerne på laget pryder veggen i "gaming-loungen" som brukes både til avslapning og til å se på e-sportkamper på storskjermen.

Med utviklere bestående av entusiastiske gamere fra teknologi og innovasjonsselskapet Veni, et profflag i verdenstoppen i Fortnite og Altibox som Norges største leverandør av lynrask fiber og underholdning, vil det nystartede selskapet “Master Blaster” lage den beste e-sportplattformen på markedet. Plattformen kan blant annet brukes til å arrangere bedrifts- og skoleligaer i e-sport.

- Løsningene vi samarbeider om å skape, kan hjelpe organisasjoner, skoler, bedrifter, spillere og fans til å få en god opplevelse av e-sport. Vi ser frem til å samarbeide med Veni og Become Legends for å bringe innovative løsninger i stor skala til et bredt og relevant publikum, sier direktør for strategi og forretningsutvikling i Altibox, Ane Marte Hausken.

Altibox har over tid satset på e-sport blant annet gjennom Altibox e-serien og kontinuerlig arbeid for å minimere forsinkelser i datatrafikken for å sikre den beste gamingopplevelsen.

Fjerne fordommer om gaming
Master Blaster ønsker å bidra til å fjerne eventuelle fordommer om gaming, løfte fram heltehistoriene og de positive aspektene med e-sport, og hvordan det eksempelvis kan motvirke skoletrøtthet.

- Du trenger ikke se mange episoder av «Drømmen om å bli Fortnite-stjerne» med Become Legends for å forstå at oppskriften på å lykkes ikke er gutterom, red bull og ostepop, men heller balanse i livet, et sunt kosthold og fysisk aktivitet. Derfor er samarbeidet med Become Legends viktig for oss, sier markedsdirektør Petter Alfsen i Veni.

Eget gaminghus
Become Legends ble stiftet i 2019 og er rangert som Europas beste Fortnite-lag på power rankings. Laget har nå etablert seg på Randaberg utenfor Stavanger for å være tett på utviklingen av plattformen, og har innredet et eget gaminghus med optimale forhold for trening på e-sport. Spillerne er mellom 16-26 år og kommer fra hele Norden.

E-sport-plattformen vil lanseres i første halvdel av 2021, og vil i første omgang være gratis å bruke for skoler og andre som ønsker å arrangere ligaer eller turneringer.

Jonathan Bergius (25) er spillende trener for Fortnite-laget Become Legends.
Become Legends nye hovedkvarter har landets råeste internettlinje. Altibox og Lyse Fiber har sørget for to uavhengige 10.000/10.000 mbit/s-linjer som i tillegg har egen strømforsyning med backup.
Theo Guillemenot (18) er en av spillerne med proffkontrakt på Europas beste Fortnite-lag.
Direktør for strategi og forretningsutvikling i Altibox, Ane Marte Hausken.

Om Become Legends:

Profesjonelt nordisk Fortnite-lag med nyopprettet base i Stavanger-regionen. Rangert som Europas beste lag, og står bak tv-serien “Drømmen om å bli Fortnite-stjerner”. Har fem signerte profesjonelle spillere og tre akademispillere fra Norge, Sverige, Danmark, Finland og Storbritannia.

Om Altibox:

Altibox er et heleid datterselskap i industrikonsernet Lyse og har levert bredbånds- og underholdningstjenester over fiber siden 2002. Selskapet har i dag over 250 ansatte, nærmere 40 partnere og over 650.000 privatkunder. Det betyr at mer enn 1,3 millioner nordmenn bruker bredbåndstjenestene våre hver dag. Altibox leverer tjenester gjennom et landsomfattende partnerskap av lokale og regionale fiberselskaper.

Om Veni:

Teknologi- og innovasjonsselskap etablert av Smedvig i 2018 og lokalisert i Stavanger. Tilbyr egenutviklede bransjeløsninger og integrerte totalleveranser til virksomhetenes kjerneprosesser og administrasjon. Selskapet besitter kompetanse på virksomhetsstyring, prosjektledelse, bærekraft, systemutvikling, integrasjon, IT-infrastruktur, support og drift av IT-løsninger.

Om Master Blaster:
Teknologiselskap eid av Altibox, Veni og Become Legends. Selskapet utvikler en e-sportportal til bruk blant annet for skoler og bedrifter.

Følg pressemeldinger fra Altibox

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Altibox på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Altibox