Altibox og Microsoft inngår strategisk samarbeid om gaming

- Gaming og e-sport utgjør en svært viktig del av mange menneskers liv, og Altibox har lenge jobbet hardt for å være best for gamere. I tillegg til det stadige arbeidet Altibox gjør for å redusere ping og nedetid, vil vi nå gå enda mer inn i selve gamingleveransene, sier direktør for strategi og forretningsutvikling, Ane Marte Hausken i Altibox.

Altibox inngår strategisk samarbeid med Microsoft for å sikre enda bedre løsninger for dem som er opptatt av gaming.

Enkelte Altibox-brukere vil allerede i desember få muligheten til å kjøpe spillkonsollen Xbox Series S med ekstra håndkontroller på rentefri delbetaling gjennom Altibox

- Noen heldige kunder får muligheten til å sikre seg en ettertraktet konsoll i god tid før julaften, sier Ane Marte Hausken.

Tilgangen på konsoller kommer som følge av et strategisk samarbeid Altibox har inngått med Microsoft. På sikt jobber Altibox også med å tilby kundene mulighet til å inkludere spilltjenesten Xbox Game Pass Ultimate i sitt abonnement.

- Det er helt naturlig for Altibox å inkludere gaming som en del av vårt underholdningsunivers. Vi ser at gamingindustrien er på vei over til andre distribusjonsmodeller, blant annet med gaming over skytjenester (cloudgaming). Vårt samarbeid med Microsoft sikrer at vi står klare for å ta del i denne utviklingen, sier Ane Marte Hausken.

- Vi ser virkelig frem til dette partnerskapet med Altibox. Ved å inkludere vår helt nye og digitale konsoll i deres portefølje, får flere kunder muligheten til å oppleve spilling med denne nye konsollgenerasjonen. Det er også veldig spennende å se hvordan dette samarbeidet kan ønske flere spillere velkommen til Xbox – uavhengig om de foretrekker å spille på konsoll, PC eller mobiltelefon, sier Nicholai Hamre, Xbox Category Lead.

Altibox har også inngått et profesjonelt samarbeid med det nordiske e-sport-laget Become Legends som rangeres på topp i Europa i Fortnite.

- Ulike spillere har hatt ulike leverandører, men der de hadde Altibox var alltid internettforbindelsen overlegen. Når Altibox nå knytter tettere bånd til Microsoft er dette et godt signal for oss som ser på gaming som den viktigste delen av vår underholdningshverdag, sier Jonathan 'JetpacksBergius, Fortnite-spiller i Become Legends.