Alle riksvegferjer i Nord-Noreg blir klimavenlege

Statens vegvesen har ansvaret for å lyse ut anbodet.
I krava til konkurransegrunnlag vil det verta stilt krav om nullutsleppsteknologi på hovudferjene. Selskapet som vinn kontrakten, vil få høve til å bruke avansert, berekraftig biodrivstoff i mindre omfang.
- Noreg er verdsleiande på miljøteknologi i maritim næring. Vi brukar offentlege kjøp av ferjetenester til å utvikle dei beste løysingane for utsleppsfrie ferjer. Fleire og fleire ferjesamband får no nullutsleppsferjer. Vi har nyleg stilt krav til hydrogen i det nye anbodet på sambandet over Vestfjorden. På alle riksvegferjesamband i Nord-Noreg vert det difor no stilt krav om klimavenleg teknologi, seier samferdselsministeren.
Talet på daglege avgangar aukar frå 16/20 til 23 om sommaren, og frå 11 til 14 mellom september og mai. Det vert innført nattavgangar heile året.
Ferjene blir òg større. No vert det stilt krav om kapasitet for 120 personbilar på dei to hovudferjene og suppleringsferja for sommarmånadene. Det er òg krav om eiga reserveferje for sambandet. Reserveferja må kapasitet til å ta 80 personbilar.
- Dei nye krava gjev enkelt og greitt eit betre tilbod for dei som nyttar ferja mellom Vesterålen og resten av Nordland, seier Hareide.
Statens vegvesen vil no setje i gang prosessen med utlysing, slik at drifta av nytt anbod kan starte 1. oktober 2023. Kontraktsperioden vert sett til 10 år, men opsjon om forlenging på 1 år.
Nøkkelord
Bilder

Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
En mer trafikksikker russetid i 2026: Ikke lov å bruke sidevendte seter og ståplasser under kjøring15.9.2025 07:18:59 CEST | Pressemelding
Regjeringen strammer inn bruken av sidevendte seter og ståplasser under kjøring. Fra og med 1. januar 2026 er det ikke lov å bruke disse plassene under kjøring.
Høring: Vil gjøre det enklere å få reiseinformasjon11.9.2025 13:53:33 CEST | Pressemelding
Regjeringen foreslår å innføre et regelverk som skal gjøre det enklere for folk å få oversikt og riktig informasjon om transporttilbudet.
Ny finansieringsordning for Norske tog – staten tilbyr tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld10.9.2025 13:27:58 CEST | Pressemelding
Gjennom behandlingen av revidert nasjonalbudsjett for 2025sluttet Stortinget seg til regjeringens forslag om å legge om finansieringsmodellen til Norske tog, fra at selskapet tar opp lån i det private lånemarkedet til at staten skal tilby slik lånefinansiering. Omleggingen skjedde 1. juli 2025.
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
Ny milepæl for innkreving av bompenger fra utenlandske kjøretøy2.7.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Det er viktig for finansieringen av våre veier og for tilliten til hele bompengeordningen at vi får krevd inn bompenger også fra utenlandske kjøretøy. Det har imidlertid vært en utfordring å identifisere kjøretøy fra enkelte europeiske land. Fra 1. august vil regelverket være på plass for å kunne få dette til, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom