Aldri mer en grå bil

I dag går starten for Fiats nye merkevarestrategi. Med den ønsker merket velkommen til en mer fargerik verden. Fiat bryter reglene og skal aldri mer lage en grå bil! Den første fargesprakende modellen blir Fiat 600e. Fra nå skal fargene på nye Fiatmodeller være inspirert av det italienske havet, solen, jorden og himmelen.

Det er slutt på fargen grå. Dette gjøres for å fremheve betydningen av hva farger betyr for livskvalitet og den italienske livstilen.

Italia er knyttet til lyse farger gjennom inspirasjon fra hav, sol, jord og himmel. Dette er landskap som gir Fiat inspirasjon til de nye fargene.

Fiats globale merkesjef, som sitter inni den nye 600e på bildet, forklarer:

- Fiat skal være merket for glede, farger og optimisme. Fiat ønsker å inspirere mennesker til å leve med optimisme og positivitet, og dette vil også være en av oppdragene til den nye modellen Fiat 600e. Dette er ebilen for de som trenger mer plass enn i 500e, og nyheten vil vises i sin helhet 4. juli, sier Olivier Francois, administrerende direktør for FIAT og global markedsføringssjef hos Stellantis.

Fiat 500e, som er på markedet i Norge nå, leveres allerede i dag i unike lakkfarger - Rose Gold, Ocean Green og Celestial blue er eksempler på dette.

Mer om farger kommer med Fiat 600e som lanseres snart.

Om Bertel O. Steen

Bertel O. Steen importerer bilmerkene Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Citroën, DS, Opel, smart®, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Setra og Fuso til Norge. Hovedtyngden av salget skjer gjennom vår egeneide forhandlerkjede.

Konsernet eier også Snap Drive AS, en frittstående verkstedkjede med 27 verksteder lokalisert i de største byene i Norge samt bildelingstjenesten Otto som tilbyr delebiler i flere kommuner og bedrifter. Bertel O. Steen er også deleier i bilabonnementstjenesten Fleks.

I Bertel O. Steen har vi satt oss et ambisiøst formål – «Vi bringer kundene og samfunnet fremover på en ansvarlig og enklere måte». Vi skal gjøre det mulig for folk å reise slik de vil, uten bekymringer. Bertel O. Steen er garantisten for kvalitet og trygghet. Vi bryr oss om hver eneste kunde, om samfunnet og om hverandre.