Aldersgrenser må setjast for alt innhald på YouTube

Medietilsynet har fått spørsmål om merking av aldersgrenser på videodelingsplattformer i samband med at YouTube har innført ein praksis der alle som skal publisere videoinnhald, må ta stilling til om målgruppa er over eller under 13 år.
Medietilsynet ønskjer derfor å presisere korleis lovverket skal følgjast på dette feltet.
Youtubarar må følgje både YouTubes og Medietilsynets reglar om merking
Dersom målgruppa er under 13 år, vil YouTube avgrense datainnsamlinga frå dei som ser på desse videoane. YouTube vil heller ikkje vise målretta reklame i samband med dette innhaldet, og det vil ikkje vere mogleg å kommentere og å få varsel. Formålet er ifølgje YouTube å bidra til å verne barna og personvernet deira betre på YouTube.
Medietilsynet meiner det er positivt med tiltak som bidrar til å tryggje barn og unge på nettet. Samtidig er det viktig å understreke at vi ikkje må forveksle vurderinga av om målgruppa er over eller under 13 år, med plikta alle innehavarar av norske YouTube-kanalar har til å aldersklassifisere innhaldet etter biletprogramlova.
Biletprogramlova skal verne barn mot innhald som kan vere skadeleg
Medietilsynet har ansvar for å handheve biletprogramlova. Denne lova har som formål å verne mindreårige mot skadeleg påverknad frå levande bilete, det vil seie innhald som kan verke kjenslemessig opprivande eller forstyrrande på mindreårige.
Biletprogramlova har altså eit anna formål enn å vurdere kva målgruppe innhaldet er meint for. Dette vil kunne innebere at innhald kategorisert for målgrupper over 13 år etter praksisen YouTube følgjer, kan få aldersgrense under 13 år etter biletprogramlova dersom ein ikkje reknar innhaldet som skadeleg for barn under 13 år.
Medietilsynet understrekar at dersom du er etablert i Noreg og legg ut videoar på ein YouTube-kanal, har du plikt til å vurdere om innhaldet kan vere skadeleg for unge i ulike aldersgrupper, og til å setje ei aldersgrense basert på retningslinjene frå Medietilsynet. Retningslinjene finn du her.
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder

Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Medietilsynet støtter økt aldersgrense og alderskontroll i sosiale medier7.7.2025 10:02:42 CEST | Pressemelding
Medietilsynet støtter regjeringens lovforslag om å øke aldersgrensen for sosiale medier til 15 år og å innføre en reell alderskontroll i disse tjenestene. – Vi vet at mange barn og unge eksponeres for skadelig påvirkning i sosiale medier, og derfor trengs det risikoreduserende tiltak, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
19 nominasjoner til Ibelin-prisen7.7.2025 07:50:00 CEST | Pressemelding
Fristen for å nominere kandidater til den første Ibelin-prisen – årets rollemodell innen gaming – er gått ut. 19 unge forbilder er nominert, og nå starter juryen sitt arbeid mot prisutdelingen i høst.
Medietilsynet får nytt tilsyns-ansvar når lov om digitale tjenester innføres i Norge2.7.2025 16:30:32 CEST | Pressemelding
Medietilsynet får ansvar for flere viktige tilsynsområder gjennom den nye loven om digitale tjenester, som regjeringen nå har sendt på høring. – At EUs forordning om digitale tjenester (DSA) nå blir innført i Norge, er et viktig skritt mot et tryggere internett, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Rekord-låge annonseinntekter for norske aviser i fjor27.6.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Annonseinntektene til norske aviser var på eit historisk lågt nivå i 2024, viser ein ny rapport frå Medietilsynet. Sett under eitt blei fjoråret nok eit svakt driftsøkonomisk år for avisene, sjølv om lønnsemda var noko betre enn året før.
TV 2 oppfylte alle krav som kommersiell allmennkringkastar i 202426.6.2025 06:50:01 CEST | Pressemelding
TV 2 løyste oppdraget som kommersiell allmennkringkastar i 2024 i tråd med krava, viser tilsynsrapporten frå Medietilsynet. Dette er det første året med den nye femårige avtalen mellom TV 2 og staten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom