Aiba slipper «Narnia» feat. Maria Mena

Aiba fortsetter å overraske med «Narnia» ft. Maria Mena 25. desember.

På kort tid har 19 år gamle Aiba fra Oslo markert seg som noe nytt og spennende. Med radiolistinger på både P3, mP3 og P3X utfordrer og utforsker han hva pop og rnb-musikk kan være, og har levert gjenkjennelige, men likevel utforutsigbare låter. Nå fortsetter han å overraske med «Narnia» feat. Maria Mena, en låt som handler om å måtte dra fra et forhold for sitt eget beste, men i ettertid innse at det kanskje ikke var for det beste likevel.

«Teksten er inspirert av en situasjon jeg nylig har vært i. Jeg gjorde denne låten med mine boys i Kastel, første gjorde vi refrengmelodien, og så falt alt på plass senere» - Aiba

Og en av tingene som falt på plass senere var stemmen til Maria Mena. Låten, som tydelig nikker til hennes egne «Just Hold Me» fra 2005, kom forbi hennes ører, og hun likte den så godt at hun ville være med.

«Det var en utrolig fin overraskelse å få en så flink artist med på en låt som betyr så mye for meg» - Aiba

Aiba har siden barndommen vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene. Låtene til Aiba er uforutsigbare, litt som en karusell. Tekstene er derimot direkte- det er ektefølt og ærlig.

«Narnia» ft. Maria Mena er ute 25. desember.

_______

Da Aiba han ble introdusert for musikkproduksjon og låtskriving som 16-åring var det ingen tvil om hva han ville drive med. Han oppdaget Post Malone på SoundCloud en jul han feiret i morens hjemland, Dominikanske Republikk, og da var det gjort. Han ble med i Hiphop 101, en talentfarm D2 omtalte som «Groruddalens hiphop-fabrikk», hvor han fikk studiotid en gang i måneden. Men om man virkelig skal bli best er ikke en gang i måneden ofte nok. Aiba bygde et lite studio i kjelleren sin, og med dårlig utstyr og en mic ble de første demoene til.

Et år senere plukket Nora Collective (Unge Ferrari, Arif, Philip Emilio) det opp, og resten er historie. Nå har han spilt flere konserter og vært i studio med noen av landets beste produsenter. Det låter tidløst og fengende.