Aftenposten lanserer ny podkast om å være kvinne midt i livet

Fyller et hull i markedet
Den ukentlige podkasten Førti-ish har premiere fredag 30.september. I løpet av høsten får du høre om alt som er vilt, vakkert og vondt, midt i livet: hormoner, midjefett, samliv, rynker, tørr vagina, dating og dødsangst.
– Norske podkaster retter seg fortsatt i stor grad mot en ung målgruppe. Med denne ønsker vi å fylle et hull i markedet med tilby en podkast til damer på førti-ish. Dette er en stor lyttergruppe som fortjener en podkast som er laget bare til dem. Det sier Ulla Kristine Rafaelsen som er produsent for underholdningspodkaster i Aftenposten.
– Den siste tidens debatt om temaer knyttet til kvinners helse, aldring og overgangsalder, viser hvor tabubelagt og kontroversiell denne livsfasen kan være, sier Spurkland.
Ønsker å skape fellesskap og samtale om kvinnelivet
– Noen sider av aldring verdsetter vi. Erfaring er bra. Men den skal helst pakkes inn i en kropp og et utseende som ikke ser ut som at har vært ute så mange vinternetter, fortsetter hun.
Hver fredag får hun besøk av sin gode venninne, Kristine Hellesland. Sammen utforsker de studier og fakta om det å være førti-ish, i tillegg til å dele raust fra eget liv og erfaringer.
– Vi er spente, men tror at mange vil kjenne seg igjen, sier Spurkland. Hun ønsker å skape et felleskap og en litt annerledes samtale om kvinnelivet.
Podkasten er ment for alle som er nysgjerrige på endringene som skjer i kroppen og hva de gjør med hodet, og hvordan håndtere alt. Forhåpentligvis kan podkasten fjerne noe av skammen rundt det å blir eldre, og vise at midtlivet også kan være godt å leve.
Man finner podkasten i appen til Aftenposten og PodMe.
Nøkkelord
Kontakter
Ulla Kristine RafaelsenPodcastjournalistAftenposten
Tel:97106500ulla@ap.noBilder


Om Vend
Schibsted er en familie av digitale merkevarer med en sterk nordisk posisjon og omtrent 6000 ansatte. Millioner av mennesker bruker daglig våre tjenester gjennom markedsplasser som Finn og Blocket, mediehus som VG, Aftenposten, Svenska Dagbladet og Aftonbladet, og digitale tjenester som Lendo, Prisjakt og Helthjem. Vi hjelper også nye og lovende selskaper å vokse. Vårt felles formål, “empowering people in their daily lives”, springer ut av vår mediearv og vår evne til stadig forandring. Vår ambisjon er å bidra til positive endringer og et samfunn bygget på transparens og tillit.
Schibsted er notert på Oslo Børs og har en stor eierandel i Adevinta, et konsern som ble skilt ut av Schibsted og notert som et eget selskap i 2019.
Følg pressemeldinger fra Vend
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Vend på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Vend
Swedish proptech company Qasa launches in Norway28.5.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
Norway’s rental market is pressured - with high demand and strong competition. Qasa, a Vend subsidiary, is now entering the market to make renting safer and easier.
Ny teknologitopp i Vend: Maria Sandgren trer inn i ledergruppen15.5.2025 10:13:55 CEST | Pressemelding
Vend styrker sitt topplederteam og har nå fått med seg Maria Sandgren som ny Executive Vice President og Chief Product & Technology Officer (CPTO).
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:13:20 CEST | Press release
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces blir til Vend: Et nytt navn for en smartere fremtid12.5.2025 09:26:00 CEST | Pressemelding
Schibsted Marketplaces kunngjør i dag sitt offisielle navnebytte til Vend, og markerer med det et viktig nytt kapittel som en samlet, formålsdrevet familie av markedsplasser på tvers av Norden. Det nye navnet og den visuelle identiteten reflekterer selskapets pågående utvikling som en ledende digital markedsplass-aktør, med et tydelig mål om å hjelpe brukerne med å ta smartere valg og bruke tiden sin på en bedre måte.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:25:03 CEST | Press release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom