Adm. Dir. i Entur AS slutter i selskapet

Adm. dir. i Entur, Johnny Welle, ble i Statsråd i dag utnevnt til adm. dir. i Statens kartverk. Han vil tiltre ny stilling etter utløp av oppsigelsestiden eller etter nærmere avtale med styret.

Styret i Entur vil takke Welle for en god ledelse av selskapet siden etableringen. Entur har i denne perioden etablert en moderne digital infrastruktur for reiseplanlegging og salg av billetter innen jernbanen og øvrig kollektivtransport. Leveransene knyttet til jernbanereformen er i rute og styret vil takke Welle for ledelse av selskapets endringsprosesser og gode resultater.

Styret vil umiddelbart starte prosessen med ansettelse av ny adm. direktør. Vi vil gjennom et tett samarbeid med ledergruppen sikre videre utvikling av selskapet og god oppfølging av selskapets kunder og samarbeidspartnere.

Karin Bing Orgland, Styreleder Entur AS
tlf: 915 16 022

+47 23 62 00 00http://www.entur.org/

Entur AS ble etablert som en del av jernbanereformen for å sikre de reisende en enkel tilgang til billetter på tvers av ulike operatører. Entur driver i dag billettsystem, kundesenter og stasjonenes salg og service på vegne av jernbanen i Norge. Vi knytter også sammen data om kollektivtransporten slik at selskapene kan gi sine kunder bedre løsninger og har lansert den nasjonale reiseplanleggeren som gjør at du enkelt kan finne frem i kollektiv-Norge på tvers av ulike transporttilbud. Vi formidler også billetter innen kollektivtransport i flere fylker.

Følg saker fra Entur

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Entur på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Entur

Christel Elise Borge blir ny administrerende direktør i Entur22.4.2020 12:00:00 CESTPressemelding

«Vi er veldig glade for å kunne ønske Christel Elise Borge velkommen til oss. Entur er et statlig selskap som samarbeider bredt for å gjøre det enkelt å reise kollektivt i Norge. Med den store teknologiske utviklingen vi ser, så vil norsk transport se annerledes ut i fremtiden. Trafikantenes reisebehov vil endre seg, samtidig som selskaper vil tilby nye og smarte løsninger. Borges gode samarbeidsevner vil være et viktig bidrag i denne spennende utviklingen for kollektiv-Norge», sier styreleder Karin Bing Orgland.