ADELÉN SLIPPER SINGELEN «JADED»

Når vi googler definisjonen av jaded, blir vi raskt truffet av masse spørsmål rundt hva det egentlig betyr. Er det noe negativt? Hvordan får det meg til å føle meg? Kan jeg føle meg jaded i et forhold? Alle disse spørsmålene oppsummerer kjernen i den splitter nye singelen til Adelén. En låt som handler om hvor mye vi som mennesker overtenker og alle rundene vi går med oss selv mentalt.

Vi kjenner kanskje Adelén best som en up-tempo-artist, men denne gangen tar hun det ned et hakk og inviterer oss til å reflektere i denne pianobaserte låten døpt «Jaded». Etter noen intense dager i studio med produsentene Kastel hvor de i utgangspunktet planla å lage en klubbvennlig låt for å la oss danse oss gjennom denne merkelige tiden verden befinner seg i, så føltes ingenting riktig. Lei av å prøve vendte dem seg til piano for å koble av en stund, og deretter kom alle følelsene.

«Håkon begynte å spille noen akkorder på piano, helt nakent - men så fint. Den første melodien, og det første jeg sang var "I declare myself an overthinker" - og det var litt som om underbevisstheten min prøvde å fortelle meg noe: Jeg var ikke tom for inspirasjon etter mange uker i studio, - men jeg hadde ikke tatt i bruk alle inspirasjonskildene jeg satt på», forteller Adelen.

«Jaded» er ute på alle plattformer fredag 19. februar.

Adelén ble i tidlig alder tatt varmt imot av lyttere verden over med hitlåten «Bombo» kun 16 år gammel, men lærte seg raskt viktigheten av å ha kontroll over egen karriere i en industri dominert av andres meninger. Den bratte læringskurven har gjort henne til en person alltid går all in med et sterkt ønske om å konstant utvikle seg selv. Vi har sett henne på scener helt fra Primavera i Barcelona til Telenor Arena i Oslo sammen med Maluma. Hun vant Best Norwegian Act under MTV Europe Music Awards i 2014, låten hennes “Olé” er med på 2014 FIFA World Cups albumet og hun vant «Skal vi danse?» i 2016. Den norsk-spanske artisten har en naturlig stjernefaktor og kombinerer sine nordiske kalde trekk med de varme fargerike røttene sine, både musikalsk og visuelt.