AC/DC er tilbake med ny musikk!

AC/DC er tilbake! Foto: Josh Cheuse

AC/DC slipper sitt 17. studioalbum POWER UP fredag 13. november. Dette blir første gang siden 2014 at det legendariske bandet gir ut ny musikk. POWER UP kan forhåndsbestilles her.

For å starte det hele, slipper de i dag sin nye singel «Shot In The Dark». På låten finner du besetningen Angus Young (hovedgitar), Brian Johnson (hovedvokal), Cliff Williams (bassgitar), Phil Rudd (trommer) og Stevie Young (rytmegitar), som igjen fyrer på alle plugger.

For albumet er bandet gjenforent med produsent Brendan O’Brien, som satt i førersetet på Black Ice fra 2008 og Rock Or Bust fra 2015. Veldig gira for det neste tiåret, har AC/DC valgt ut tolv nye låter til albumet, som stolt holder på bandets signaturlyd og kraftige kjennetegn.

POWER UP slippes digtalt, på CD og i deluxe-utgaver som vil vekke interessen til både samlere og ihuga fans. Den unike, limited edition deluxe POWER UP-boksen er den ultimate fanpakken. Trykk på knappen på siden av boksen og se AC/DC-logoen i neon lyse opp, samtidig som du hører starten av «Shot In The Dark» dundre ut av den innebygde høyttaleren. Inni esken finner du den fullstendige CD-pakken, et 20-siders hefte med eksklusive bilder og en USB-ladekabel til strømforsyning. LP-en blir presset på 180 grams vinyl og kommer i en «gatefold jacket». Limited edition-varianter av LP-en vil bli solgt av utvalgte forhandlere, samt i bandets nettbutikk. Albumet vil være tilgjengelig hos alle strømmetjenester.

Sjekk ut tracklisten nedenfor!

AC/DC er tilbake i 2020. Gjør deg klar for POWER UP nå.

TRACKLIST:

1.     Realize

2.     Rejection

3.     Shot In The Dark

4.     Through The Mists Of Time

5.     Kick You When You’re Down

6.     Witch’s Spell

7.     Demon Fire

8.     Wild Reputation

9.     No Man’s Land

10.  Systems Down

11.  Money Shot

12.  Code Red

OM AC/DC:

AC/DC er et av de mest innflytelsesrike rockebandene i historien med over 200 millioner solgte album verden over, hvorav USA alene står for 71,5 millioner av dem. Back in Black fra 1980 skiller seg ut som det «mestselgende albumet av et band noensinne» og «tredje bestselgende album av en artist» med et globalt salg på 50 millioner. De ble innlemmet i Rock and Roll Hall of Fame® i 2003. Bandet fikk også sin første GRAMMY® Award i kategorien «Best Hard Rock Performance» for «War Machine» i 2010. De fortsetter å selge ut stadioner på flere kontinenter, selger millioner av album årlig og genererer milliarder av streams. AC/DC returnerer i 2020 med POWER UP.

AC/DC er tilbake! Foto: Josh Cheuse
AC/DC slipper albumet POWER UP 13. november
Singelcoveret for "Shot In The Dark"

Turab + Ane Brun = Sant15.10.2020 10:00:00 CESTPressemelding