ABB viser teknologier for klimanøytralitet på ONS 2022 i Stavanger i slutten av august

• Setter løsninger for grønt skifte som hydrogen, havvind, karbonfangst og -lagring, energieffektivitet og digitalisering under lupen • Holder flere innlegg om energiomstillingen, inklusiv på ONS Young, for studenter og yngre arbeidstagere

ABB setter søkelys på teknologier for klimanøytralitet under ONS 2022 i Stavanger 29. august til 1. september.

Når den brede energibransjen samles på ONS 2022 i Stavanger 29. august – 1. september, står den tradisjonsrike samlingen i energiomstillingens tegn. ABB presenterer relevant kompetanse og teknologi.

- Med over 130 års erfaring innen elektrifisering, flere tiår med styringssystemer og offshore-virksomhet og et av landets største miljøer innen industriell digitalisering, automatisering, elektroteknikk, telekommunikasjon og maritime løsninger, er ABB i en særstilling for å støtte energiomstillingen til et klimanøytralt samfunn, sier Per Erik Holsten, administrerende direktør hos ABB i Norge.

ABB setter søkelys på fem hovedområder for klimanøytralitet under ONS:

• Hydrogen, fra produksjon til bruk, for eksempel i maritime applikasjoner
  • Havvind
  • Karbonfangst og -lagring (CCS)
  • Energieffektivisering
  • Industriell digitalisering

I tillegg deltar selskapet med flere innlegg på andre arenaer under ONS:

Dato

Klokken

Hvor

Trust

29.8

Hall 10, Young Arena, stage 2

Energy and Cyber Security

29.8

Hall 10, Young Arena

Low-emission Upstream Solutions

30.8

Hall 1, 1. Etasje, M2

Subsea Power Solutions for Offshore Wind

31.8

Hall 1, 1. Etasje, Mastrafjorden B1

The Importance of Energy Optimization – How to enable the right energy source and carrier based on emission, cost, and infrastructure

1.9

Hall 1, 2. etasje, Snønuten

Les mer om vår deltagelse på ONS ved å klikke her. Mer informasjon generelt på utstillingens nettsider.

ABB lanserer datasikkerhetsløsning for å forenkle og forbedre beskyttelsen av industriell infrastruktur27.9.2022 13:14:04 CEST | Pressemelding

• ABB Ability™ Cyber Security Workplace konsoliderer informasjonen fra datasikkerhetsverktøy inn i ett skjermbilde; Det effektiviserer visningen av kompleks informasjon og reduserer risikoeksponering • Den nye løsningen tar sikte på å lukke det nåværende kompetansegapet i datasikkerhet og sikre at kritisk industriutstyr er beskyttet • Forenklet informasjon gjør det lettere å ta riktige beslutninger og forbedre industriell automasjonssikkerhet

ABB og MAN samarbeider om dual-fuel elektriske fremdriftsløsninger for LNG-skip26.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

• ABB og MAN Energy Solutions har signert en avtale (Memorandum of Understanding, MoU) for å utvikle en fremdriftsløsning som vil redusere karbonavtrykk og drivstoffkostnader samt å øke driftsfleksibiliteten til tankskip for flytende naturgass (LNG) • Dual-fuel elektrisk fremdriftsløsninger er basert på MANs nye firetaktsmotor 49/60DF og ABBs dynamiske vekselstrømsfordeling og kontrollsystem • Et fremtidssikret system for å optimalisere hovedmotorstrategien med dual-fuel, variabel hastighetskontroll og lastutjevning ved bruk av lagret energi