ABBABB

ABB, Bellona og Bremnes Seashore lanserer miljøvennlig pilotprosjekt for lakseoppdrett

Teknologiselskapet ABB, miljøorganisasjonen Bellona og sjømatprodusenten Bremnes Seashore lanserer under AquaNor et samarbeid for å realisere en fullelektrisk oppdrettslokalitet.

Sammen skal partnerne sette sammen løsninger som driver fôrflåte, arbeids- og lokalitetsbåter og kraftkrevende utstyr med ren strøm fra land.

På lanseringen får du høre partnerne fortelle om teknologien, hvordan det skal gjøres i praksis og hva det har å si for miljø, arbeidsmiljø og klimagassutslipp fra oppdrettsnæringen og Norge. Vi avslutter lanseringen med å åpne for spørsmål om prosjektet fra publikum.

Tid: Torsdag 22. august kl. 13.00

Sted: AquaNor-messen i Trondheim, Møterom VIP i Hall A/Meeting room VIP in Hall A

Bergerveien 12
1396 Billingstad