Ny pris til 7-Elevens “Kaffekontrollør”

– Internt har dette tatt helt av, og det er utrolig gøy at appen nå også blir premiert med Sølvtaggen. Vi har kommet opp i over 22.000 anmeldelser, noe som ikke bare viser at vi har klart å skape en vane hos de som bruker appen, men også at det interne engasjementet og konkurransen mellom kioskene fortsetter. Vi retter en stor takk til byrået DIST, sier en fornøyd markedssjef for 7-Eleven Jan Yngve Holen.
Modig kampanje
7-Eleven Norge mottok også prisen «Årets Innovasjon» for samme kampanje, under en internasjonal samling for Reitan Convenience tidligere denne måneden, fordi den involverer kundene på en unik måte.
– All heder til 7-Eleven som ble med på en idé som inviterer hele Norge til å bli Mystery Shoppers og dermed sette produktet sitt på prøve. Du skal ha ganske mye selvtillit for å si ja til det. Samtidig visste jo både vi og 7-Eleven at Caffè Rosso hadde langt høyere kvalitet enn det mange trodde. Noe resultatene viser med all tydelighet, sa Eirik Sørensen, som sammen med Finn Knudsen, Petter Gulli og Eldar Skylstad har utviklet appen.
Øvrige bidragsytere er Bespoke, Apphuset, Liquid Barcodes, Animasjonsdepartementet, Isobar og Notch.
Juryens begrunnelse
Kaffekontrolløren gir forbrukerne mulighet til å rangere kvaliteten på hver eneste kopp kaffe på sin lokale 7-Eleven, som takk får kontrollørene hver femte kopp gratis. Informasjonen ble offentliggjort i appen, i kiosken og på nettet i bannere og på kampanjesider.
Juryen lar seg begeistre over denne smarte og gjennomførte kampanjen. Ikke bare ser alle flatene veldig bra ut, og bryter med det tradisjonelle, støyende visuelle språket man ofte ser i kategorien, men det er også en rekke smarte drivere og forskjellige målsettinger som det leveres godt på. Kundene får opplevelsen av at 7-Eleven er fokuserte på å holde god kvalitet på sin kaffe og at de ønsker tilbakemeldinger. Kundene blir også presentert for en rekke argumenter og historier underveis som understøtter dette. I tillegg er det inkorporert et "lojalitesprogram" med hver femte kopp gratis, som er passe diskré presentert som en "belønning" heller enn enda et klippekort for gratis kaffe.
Videre tror juryen at kampanjen har hatt god effekt også internt hos 7-Eleven, både som initiativ for å heve sin egen kvalitet, men også rett og slett som en bevisstgjøring på rengjøring, vedlikehold og salget av kaffe. Videre er det fint å se en såpass stor aktør som 7-Eleven "innrømme" utfordringer med ett av sine produkter. - Ærlighet varer kanskje ikke alltid lengst i all typer kommunikasjon, men dette er etter juryens mening ett slikt tilfelle, uttaler juryleder Christian Westerberg Thoresen, som gjorde midlertidig comeback som juryleder denne måneden.
Når i tillegg resultatene for kampanjen fremstår som veldig gode, er det ikke mange feil å finne. Nok et eksempel på en renskåret og enkel idé som er forvaltet grundig og gjennomført i forskjellige flater som spiller godt på sine egne premisser, og som da samlet sett får en bred og sterk gjennomslagskraft.
Om Sølvtaggen
- Sølvtaggen er en norsk reklamekonkurranse for gode og kreative løsninger på Internett
- Sølvtaggen arrangeres av Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA), og deles ut av en jury hver måned.
- Målet for Sølvtaggen er å fremme den gode ideen og kreative løsninger for interaktive kampanjer for å synliggjøre interaktiv reklame for bransjen og vise hvilke muligheter nettreklame kan gi.
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen.
Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Nøkkelord
Kontakter
Amalie KnudsenKommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Tel:+47 926 66 262Amalie.Knudsen@rema.noBerit HvalrygRektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Tel:+47 926 46 666berit.hvalryg@reitangruppen.noIda HåvikSjef for kommunikasjon og samfunnsansvar, Reitan Convenience
Tel:+47 975 22 627ida.havik@reitanconvenience.noJørn Egil AndreassenØkonomidirektør, Reitan Eiendom
Tel:+47 900 15 116jea@reitaneiendom.noTorild BråthenDirektør Kultur og kommunikasjon, Uno-X Gruppen
Tel:+47 959 06 526tob@unox.noBilder
Om REITAN
Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
REITAN AS er et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar vi med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder.
REITAN AS eier selskapene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital – som er tre selvstendige selskapsområder. I tillegg eier vi Britannia Hotel, PoMo og deler av Nye Hjorten Teater. Alle selskapene har felles filosofi, tenkesett og verdigrunnlag som er grunnlaget for sterke selskapskulturer.
REITAN AS har virksomhet i syv land.
Følg pressemeldinger fra REITAN
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REITAN
Britannia Bar tok over cocktailbaren på Four Seasons i Athen: En smak av Trondheim på verdensscenen27.6.2025 14:09:23 CEST | Pressemelding
Britannia Bar i Trondheim ble nylig invitert til å representere Norge under en "Norwegian Takeover" i cocktailbaren AVRA ved Four Seasons Astir Palace i Athen, et hotell rangert som verdens 35. beste av The World’s 50 Best Hotels i 2023. Sammen med den anerkjente baren HIMKOK i Oslo, rangert som verdens 11. beste bar (The World’s 50 Best Bars), serverte Britannias bartendere signaturcocktails basert på trønderske råvarer.
Skavlans streker stilles ut19.6.2025 19:00:00 CEST | Pressemelding
Det blir rom for både latter og ettertanke når Fredrik Skavlans tegninger stilles ut på Nye Hjorten Teater i sommer. Tegneren selv stiller på åpningen.
Trondheim - We Will Rock You!27.5.2025 21:00:00 CEST | Pressemelding
Volumet skrus opp til elleve når Nye Hjorten Teater smeller til med en kjevedroppende versjon av megasuksessen We Will Rock You. Queen-musikalen blir teaterets storsatsing våren 2026.
PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.6.5.2025 14:58:42 CEST | Pressemelding
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste skiftende utstillingene på utstillingsprogrammet. På sensommeren åpner PoMo utstillingen "Pablo Picasso – The Code of Painting". Fra 1. august til 26. oktober kan du oppleve utstillingen som utforsker den siste perioden av Picassos kunstnerskap. Videre i 2026 presenterer PoMo en stor utstilling dedikert til Louise Bourgeois’ liv og virke, fra 5. februar til 31. mai 2026.
Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden28.3.2025 11:58:00 CET | Pressemelding
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i Danmark. Med betydelige investeringer innen eiendom og handel, kultur- og byutvikling, ansvarlig matproduksjon og god kapitalforvaltning er det tid for å takke våre Kjøpmenn, samarbeidspartnere, medarbeidere, leietakere, hotellgjester og kunder.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom