REITANREITAN

Narvesen har servicehandelens mest lojale kunder

Del
I går ble årets resultater fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI offentliggjort. Nok en gang kommer Narvesen ut som Norges mest populære kiosk, med en tilfredshetsscore på 72,8 og en lojalitetsscore på 86,5.

- Vi synes det er kjempemoro at Narvesen kommer ut på topp i år igjen. De som skal ha æren for denne tilbakemeldingen fra våre kunder, er det de som møter dem hver dag i butikk - nemlig våre mange dyktige kjøpmenn og medarbeidere. Vi er også veldig stolte av at 7-Eleven klatrer på listen i år, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.


Stadig mer lojale kunder
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 7000 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Innenfor Convenience tar Narvesen en klar førsteplass med 72,8 poeng, foran Deli de Luca med 68,4, 7-Eleven med 66 poeng og MIX med 65,8 på tilfredshetsparameteret.

- Det er også veldig hyggelig å se at vi skårer betydelig høyere på lojalitet, med en økning i lojalitetsscoren på 2,8 poeng fra fjoråret til 86,5 poeng i år. Vi skal heller ikke lenger tilbake enn tre år før vi ikke var nummer én på tilfredshet. Nå ligger vi klart i tet, sier Breivik.


Om Norsk Kundebarometer
Flytoget har Norges mest fornøyde kunder for tredje år på rad, og vant Kundetilfredshetsprisen 2014.

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. 

Norstat har på oppdrag fra NKB spurt 7160 forbrukere om hvor fornøyd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 180 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, og gir svar på hvor dyktige de er til å tilfredsstille sine kunder. Norsk Kundebarometers 2014-måling baserer seg på til sammen 19003 kundevurderinger på forbrukermarkedet. 


Se hele listen her:

http://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2014/


For spørsmål/ønske om intervju, kontakt:
Kommunikasjonsrådgiver i Reitan Convenience,
Ida Håvik, E-post: ida.havik@reitanconvenience.no
Tlf. +47 975 22 627

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Kontakter

Bilder

Om REITAN

REITAN
REITAN
Lade Gaard, Lade Alle 40
7041 Trondheim

73 89 10 00http://www.reitan.no

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.

REITAN AS er et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar vi med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder.

 

REITAN AS  eier selskapene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital – som er tre selvstendige selskapsområder. I tillegg eier vi Britannia Hotel, PoMo og deler av Nye Hjorten Teater. Alle selskapene har felles filosofi, tenkesett og verdigrunnlag som er grunnlaget for sterke selskapskulturer.

REITAN AS har virksomhet i syv land. 

 

Følg pressemeldinger fra REITAN

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra REITAN

Britannia Bar tok over cocktailbaren på Four Seasons i Athen: En smak av Trondheim på verdensscenen27.6.2025 14:09:23 CEST | Pressemelding

Britannia Bar i Trondheim ble nylig invitert til å representere Norge under en "Norwegian Takeover" i cocktailbaren AVRA ved Four Seasons Astir Palace i Athen, et hotell rangert som verdens 35. beste av The World’s 50 Best Hotels i 2023. Sammen med den anerkjente baren HIMKOK i Oslo, rangert som verdens 11. beste bar (The World’s 50 Best Bars), serverte Britannias bartendere signaturcocktails basert på trønderske råvarer.

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.6.5.2025 14:58:42 CEST | Pressemelding

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste skiftende utstillingene på utstillingsprogrammet. På sensommeren åpner PoMo utstillingen "Pablo Picasso – The Code of Painting". Fra 1. august til 26. oktober kan du oppleve utstillingen som utforsker den siste perioden av Picassos kunstnerskap. Videre i 2026 presenterer PoMo en stor utstilling dedikert til Louise Bourgeois’ liv og virke, fra 5. februar til 31. mai 2026.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye