9. plass til Lotte Miller i VM i triatlon i Hamburg

I Hamburg, hvor årets eneste løp i verdensserien i triatlon gjennomføres i år, gjorde Lotte Miller sine saker bra, og ble nummer 9. Georgia Taylor Brown fra Storbritannia vant, foran Flora Duffey fra Bermuda og hjemmehåpet Laura Lindemann. Siden dette er det eneste løpet i verdensserien 2020 som ikke er kansellert, ble dette løpet VM.

Etter en solid svøm var Lotte Miller fra Stavanger godt med opp fra svømmingen og inn i skiftesonen. Det ble litt rot i skiftesonen som gjorde at hun måtte jobbe hardt for å komme seg opp i ledergruppa på sykkel. Der ble hun liggende å kjempe hardt for å holde følge. Det var flere andre som skallet fra siden de britiske utøverne Georgia Taylor Brown og Jessica Learmonth, og Flora Duffey fra Bermuda kjørte svært hardt. Miller kom inn i skiftesonen som nummer 6, i en felt på 12 personer. Taylor Brown kom seg raskt opp i ledelsen på løp og holdt et godt grep om den posisjonen hele veien på løp. Miller kom inn 01:13 bak. Stine Dale fra Bergen debuterte på dette nivået internasjonalt, og fikk en gledelig 57. plass i dag.