85 milliardar kroner til betre infrastruktur og grønare framtid
Sjå alle pressemeldingane frå Samferdselsdepartementet her.
Regjeringa foreslår å løyve 84,6 milliardar kroner til samferdselsformål i 2022. Dette er ein auke på 3,1 prosent samanlikna med 2021, når ekstramidlane til koronatiltak blir heldt utanfor.
Meir veg for pengane
Regjeringa foreslår om lag 40 milliardar kroner til vegformål. Av dette er 33,5 milliardar kroner fordelt til Statens vegvesen og 5,9 milliardar kroner til Nye Veier. I tillegg kjem 500 millionar kroner til Fellesprosjektet Ringeriksbana/E16.
– Vi er avhengige av vegane og ferjene våre. Vi må finne ein balanse mellom å investere i nye vegar og ta vare på det vi allereie har. Derfor vil til dømes utbetringsstrekningar bli viktige i åra som kjem. Det er vegstrekningar der Statens vegvesen utbetrar den eksisterande vegen, framfor å bygge nytt – eit verkemiddel vi framheva i ny Nasjonal transportplan, seier Hareide.
Det er Statens vegvesen som har ansvaret for utbetringsstrekningane. Fleire prosjekt er starta og fleire ligg an til å starte opp allereie i 2022. Statens vegvesen vurderer prosjekta og bestemmer når dei kan startast opp.
Regjeringa foreslår å løyve 19,8 milliardar kroner til investeringar på vegane. Dette inkluderer det Nye Veier gjer. I tillegg til å halde fram utbygginga på fleire strekningar, vil fleire store prosjekt (prosjekt som har kostnad på over 1 milliard kroner) kunne starte opp: E18/E39 Gartnerløkka–Kolsdalen, E136 Breivika–Lerstad og E8 Sørbotn–Laukslett.
I tillegg kjem om lag 9 milliardar kroner til drift og vedlikehald av vegane. Med dette vil vedlikehaldsetterslepet på vegane gå ned med 350 millionar kroner.
Sjå eiga pressemelding om veg.
Prioriteringane styrker konkurranseevne til jernbana
Til jernbaneformål foreslår regjeringa å løyve 31,8 milliardar kroner. Dette er andre år på rad forslaget til regjeringa er på over 30 milliardar kroner.
– Med dette forslaget held vi fram å styrke konkurranseevne til jernbana. Vi prioriterer å halde framdrifta i påbegynte utbyggingsprosjekt, og det kjem nye tog til Austlandet. Det nye signalsystemet ERTMS vil bli sett i drift på delar av Gjøvik- og Nordlandsbana i 2022. Det er mykje å glede seg til for alle oss som er glade i jernbana, seier Hareide.
Forslaget til regjeringa gjer det mogleg å starte opp bygginga av prosjekta Sørli–Åkersvika på Dovrebanen og Fløen–Bergen på Vossebanen, som òg inkluderer modernisering av Nygårdstangen godsterminal. Det vil gjere det mogleg å auke frå eit til to tog i timen mellom Oslo og Hamar. Mellom Bergen og bydelen Arna kan talet på tog auke frå to til fire i timen, i tillegg til auka godskapasitet.
I tillegg foreslår regjeringa 500 millionar kroner til Ringeriksbanen og E16. Det vil sørge for vidare planlegging og noko førebuande arbeid på prosjektet. Ansvaret for både jernbaneutbygginga og dei tilhøyrande strekningane på E16 blei overført til Nye Veier i 2021.
Regjeringa ønsker å vidareføre støtteordninga som legg til rette for at meir gods skal fraktast miljøvenleg på skjener. For 2022 er forslaget på 82 millionar kroner til ordninga.
Sjå eiga pressemelding om jernbane.
Satsinga på grønare byar fortsett
– Regjeringa satsar stort i byområda og bidrar til eit grønare samfunn og ein enklare reisekvardag. Vi ønsker å føre vidare satsinga og foreslår å løyve 6 milliardar kroner til dei største byane våre i 2022. Det fører til meir kollektivtrafikk og betre forhold for syklistar og fotgjengarar, seier samferdselsministeren.
I tillegg sett regjeringa av 30 millionar kroner til ei ny tilskotsordning. Den skal styrke innsatsen på klima- og miljøvenleg byutvikling og god framkome i mindre byområde som ikkje er omfatta av byvekst- og belønningsavtalar.
For meir informasjon, sjå pressemeldinga om veg- og bysatsinga.
Nye lufthamner skal planleggast vidare
Regjeringa foreslår å løyve 1,4 milliardar kroner til luftfartsformål. Av dette går 828,5 millionar kroner til statlege kjøp av regionale flyruter (FOT-ruter). 250 millionar kroner går til vidare planlegging av nye lufthamner i Bodø og Mo i Rana.
– Pandemien har vore svært utfordrande for norsk luftfart. Det har sett Avinor i ein vanskeleg situasjon. Regjeringa foreslår derfor å ikkje ta ut utbytte frå selskapet i 2022, seier Hareide.
Sjå eiga pressemelding for luftfart.
Utbygginga av Stad skipstunnel startar
Regjeringa foreslår å løyve totalt 3,35 milliardar kroner til kystformål i 2022. Mykje av dette går til arbeidet med å utbetre farvatna fleire plassar i Noreg. Det legg til rette for dei stadig større båtane og skipa som seglar langs kysten.
Til å starte arbeidet med Stad skipstunnel foreslår regjeringa å løyve 440 millionar kroner. Prosjektet skal koste totalt 3,4 milliardar kroner, og er venta ferdig i 2026.
– Vi må få ein meir miljøvenleg og effektiv godstransport. Derfor ønsker vi å vidareføre tilskotsordninga for investering i effektive og miljøvenlege hamner med 55,5 millionar kroner. I tillegg vidareførar vi tilskotsordninga for overføring av gods frå veg til sjø, med 32,4 millionar kroner, seier samferdselsministeren.
Sjå eiga pressemelding om kyst.
For meir informasjon om budsjettet, sjå:
Nøkkelord
Bilder
Om Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Fem forskningsprosjekter får penger fra Samferdselsdepartementet17.4.2024 12:10:41 CEST | Pressemelding
Av-ising av nullutslippfly og datadrevet salting av vei er to av teknologiprosjektene som nå får penger fra Samferdselsdepartementet. Det er Forskningsrådet som har utpekt de fem prosjektene, som får 40 millioner kroner.
Regjeringen med penger til Bodø og Ålesund16.4.2024 11:11:48 CEST | Pressemelding
– Regjeringen har satt av i 31 millioner kroner til mindre byer utenfor ordningen med byvekstavtaler. Dette er et løft for at Bodø og Ålesund skal bli grønnere byer med bedre fremkommelighet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2: Eit steg nærare ny tunnel5.4.2024 12:00:16 CEST | Pressemelding
Regjeringa har lagt fram proposisjon for utbygging og finansiering av prosjektet E134 Oslofjordforbindelsen byggetrinn 2 i Akershus.
Rv. 13 Lovraeidet-Rødsliane: Eit viktig steg nærare realisering av tunnel i skredutsett område5.4.2024 11:59:27 CEST | Pressemelding
Regjeringa har lagt fram proposisjon om fastsetting av kostnadsramme for prosjektet rv. 13 Lovraeidet-Rødsliane.
Regjeringa legg fram proposisjon om delvis bompengefinansiering22.3.2024 14:04:38 CET | Pressemelding
- Denne bypakka skal realisere ny Risøy bru, fleire veg- og gateprosjekt, ei rekke gang- og sykkelvegar, saman med både tiltak for betre kollektivtilbod og trafikksikring. Vi legg opp til at minst halvparten av pengane i pakka skal gå til gonge, sykkel og kollektiv, som er i tråd med regjeringa sitt ønske om attraktive og klimavennlege byar, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom