Coop samarbeider med Alexander Kristoff

For Coop er avtalen med Alexander et viktig element i selskapets konkrete samfunnsansvar, hvor vi gjennom vår virksomhet skal fremme sunnhet og folkehelse.
– Interessen for sykkel er på fremmarsj i Norge, og vi er kjempefornøyde med at vi nå skal samarbeide med sykkel-Norges aller største profil. For Coop, som er en av Norges største tilbydere av sunn mat, sportsutstyr og fritidsklær, vil Kristoff være en meget god ambassadør. Vårt mål er å bidra til at Coops medlemmer, kunder og ansatte spiser og lever sunnere. Alexander Kristoff vil øke oppmerksomheten rundt vår satsing på bedre folkehelse – og barns sykkelglede, sier Geir Inge Stokke, konstituert administrerende direktør i Coop Norge.
Gode verdier
Også Alexander Kristoff er glad for at avtalen med Coop er på plass.
- Da jeg skulle velge en samarbeidspartner i Norge, var det viktig for meg å velge en som står for kvalitet og sunne verdier, og som har en bred forankring i det norske folk. Derfor var det helt naturlig for meg å velge Coop, sier Kristoff.
- Jeg har i mange år vært Coop-medlem. Med dagens avtale føler jeg meg enda sterkere knyttet til Coop-fellesskapet. Jeg håper å kunne gi noe tilbake igjennom å være en god rollemodell og bidra med mine erfaringer som toppidrettsutøver, sier Kristoff.
Folkehelse
Coops avtale med Kristoff har i første omgang en varighet på tre år, og Kristoff vil i tiden fremover være en synlig ambassadør for Coop på flere interne og eksterne event, kampanjer, samt bidra med treningstips i Coops ulike kanaler.
- Gode råvarer og mat av høy kvalitet er helt avgjørende for mine prestasjoner på sykkelen – på samme måte som det er viktig for folk flest sine prestasjoner i hverdagen. Helse dreier seg ikke bare om kosthold, det handler også om fysisk aktivitet. Hos Coop finner man sportsutstyr av høy kvalitet til en rimelig penge som gjør det mulig for folk flest å drive med fysisk aktivitet. Dette er et viktig bidrag til folkehelsen, sier Kristoff.
Viktig engasjement
Generalsekretær Bjørn Sætre i Norges Cykleforbund støtter avtalen.
- Vi er svært glad for at flere store aktører er så engasjert i sykkel. Vi har god dialog med alle og setter pris på at Coop nå også skal samarbeide med Alexander Kristoff. Han er en av våre aller viktigste og flotteste ambassadører for sykkelsporten. Vi har alle et felles mål, og det er å få enda flere folk i aktivitet, og å spre kunnskap om sykkelvett og sykkeltips, sier han.
Støtter unge talenter
Coop Norge gikk fra nyttår inn som tittelsponsor for det norske continental-sykkellaget Team Coop-ØsterHus. Hensikten med laget er å gi unge ryttere sjansen til å trene sammen og sykle ritt for å utvikle seg både sportslig og personlig. Målet for rytterne er å få konkurrere på et høyere nivå (World Tour), slik som Sven Erik Bystrøm og Alexander Kristoff gjør i 2015.
- Team Coop-ØsterHus er i dag en viktig talentfabrikk, og det passer godt inn i vår sponsorstrategi, hvor vi er en av Norges største sponsorer av barne- og breddeidrett. Vi er svært glade for at vi med dette støtter unge talenter, sier Stokke.
For ytterligere informasjon:
Kontaktpersoner hos Coop Norge:
Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef: 905 99 726
Vegard Dahl Hansen, sponsorsjef: 917 69 657
Kontaktperson for Alexander Kristoff:
Joona Laukka, manager: +33 614 058 324
Nøkkelord
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra: Kutter prisen igjen!31.3.2025 07:04:29 CEST | Pressemelding
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom