100 prosent naturlig

Coop Smak forskjellen smoothie er en unik produktserie med strenge krav til smak, råvarekvalitet og produksjon. Nå kommer et nytt tilskudd til serien med en frisk smak av sommer; ananas og kokos. Smoothien finnes i 250 ml flasker i frukt- og grønt-avdelingen.
– Vi ser av våre kundeanalyser at 30 prosent av våre kunder er opptatt av å kjøpe høykvalitets-produkter. Coop Smak forskjellen er den eneste egne merkevaren i Norge med premiumstandard, og vi har hatt en formidabel vekst på disse produktene, forteller ansvarlig for egne merkevarer i Coop, Hege Berg-Knutsen.
Smoothie-feberen herjer
Produsenten Fruity Line står bak smoothiene i Smak forskjellen-serien, og de benytter seg av den såkalte HPP-metoden for å sikre at produktet holder så høy kvalitet som mulig. Med denne metoden bruker man høyt trykk for å bevare fruktens smak, farge og næringsinnhold. Smoothien er dermed en ferskvare med begrenset holdbarhet.
– Produktene er ikke varmebehandlet, noe som gjør at næringsstoffene og den ferske smaken bevares, forteller konseptutvikler egne merkevarer Ulrika Thommessen i Innkjøp og sortiment i Coop Norge Handel.
Fra før finnes Coop Smak forskjellen-smoothiene i følgende varianter: Jordbær/banan, mango/pasjonsfrukt, eple/pære/bringebær og skogsbær, i tillegg til tre grønnsakssmoothier: Rødmed smak av rødbete og gulrot, Oransje med smak av gulrot og pastinakk og Grønn med smak av blant annet agurk, grønnkål og spinat.
Nå får altså smoothie-familien et nytt medlem med smak av kokos og ananas.
– Det herjer en smoothie-feber over hele landet. Det er en sunn feber, for våre smoothies er hundre prosent naturlige og proppfulle av vitaminer og mineraler, sier Thommessen.
Formidabel vekst
De små 250 ml flaskene er ideelle når man er litt småsulten og har lyst på noe godt og sunt.
– De er lette å ta med seg på jobben, på tur og trening, på skolen og i barnehagen. Selv bruker jeg den som restitusjonsdrikk etter trening. Jeg tar meg selv i å glede meg til den lille drikken etter endt økt. Den er jo så god, sier Thommessen.
Coop Smak forskjellen er en eksklusiv produktserie som kun kan kjøpes i Coops butikker. Smoothie-serien kaprer stadig nye markedsandeler og responsen fra kundene har vært over all forventning. Salgskurven peker rett til værs – I mars hadde Coop tidenes kjedeandel i smoothiemarkedet, på hele 28,2 prosent!
– Fokuset på helse og sunnhet er viktig for oss – dette er en megatrend i samfunnet og vi ønsker å tilby forbrukerne gode produkter som er bra for helsa, sier Hege Berg-Knutsen.
For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Hege Berg-Knutsen, ansvarlig for egne merkevarer i Coop
Tlf.: 986 49 515, e-post: Hege.Berg-Knutsen@coop.no
Nøkkelord
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom