Coop Änglamark-produkter etter kundenes ønsker

I Coops butikker har salget av økologiske produkter økt mye hittil i år, spesielt ser man god utvikling innenfor store varegrupper som grønnsaker, frukt, egg og melk, hvor veksten har vært opp mot 20 prosent. Nå lanseres en rekke nye økologiske produkter under varemerket Coop Änglamark, både til frokostbordet, til barna, i godterihyllene og til rengjøringen.
– Vi ser at vi treffer veldig godt med de økologiske vareområdene vi har satset på. Forbrukerne ønsker seg enda flere økologiske hverdagsprodukter, og nå utvider vi utvalget innen Coop Änglamark med flere nyheter, forteller Hege Berg-Knutsen, som er ansvarlig for egne merkevarer i Coop.
Gode forslag
Coop ble kåret til årets leverandør av økologiske produkter 2014, for over tid å være et lokomotiv i satsingen på økologiske varer, samt gjøre dem tilgjengelige over hele landet. Den Norske Matfestivalen, Bioforsk økologisk og Fylkesmannen i Møre og Romsdal står bak prisen.
– Det er veldig hyggelig å kunne takke for utnevnelsen med å bidra til å øke det økologiske salget ytterligere gjennom å lansere flere nyheter dette nyhetsvinduet, sier Berg-Knutsen.
Som et ledd i satsingen ble Coop Miljøpris delt ut for tredje gang i juni i år. Privatpersoner og skoleklasser var invitert til å komme med forslag til nye, spennende produkter som kan selges i Coop Änglamark-serien.
– De frosne, halvstekte rundstykkene vi nå lanserer i Coop Änglamark-serien er et direkte resultat av alle ønskene som kom inn til Coop Miljøpris. Mange av de innsendte forslagene omhandlet økologisk juice, smoothie og brød/bakervarer – produkter man bruker mye av i hverdagen, sier Berg-Knutsen.
Coop Änglamark 4-korn-stykker og Coop Änglamark spelt-stykker er i butikkene fra 15. september, mens Coop Änglamark mango smoothie og Coop Änglamark eplejuice lanseres i oktober.
Mer til barna
I mai lanserte Coop for første gang et økologisk produkt i barnemathylla, Coop Änglamark smoothie i klemmeposer. Nå videreføres satsingen på de yngste med maissnacks for barn.
– Klemmeposene med smoothie har vært en kjempesuksess, og ligger de siste uker helt i salgstoppen innenfor kategorien. Fordi vi ser at dette er noe forbrukerne virkelig setter pris på utvider vi satsingen på økologiske produkter til barn, sier Berg-Knutsen – og legger til at de har flere produkter på gang.
Også Coop Änglamark økologisk sjokolade er en salgs-suksess. Nå kommer to nye varianter i Coop butikker: mint og blåbær.
– Dette er prisgunstig og veldig god sjokolade som selger svært bra. Det er helt tydelig at nordmenn ønsker seg økologiske alternativer innenfor stadig flere områder, sier Berg-Knutsen.
De nye økologiske produktene er Coop Änglamark dark 70% mintsjokolade, Coop Änglamark dark 70% blueberry sjokolade, Coop Änglamark 4-korn stykker, Coop Änglamark speltstykker, Coop Änglamark maissnacks, Coop Änglamark eplejuice, Coop Änglamark mango smoothie, Coop Änglamark tøyskyll og Coop Änglamark rengjøring.
Nøkkelord
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra: Kutter prisen igjen!31.3.2025 07:04:29 CEST | Pressemelding
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom