
Ny postadresse for 6.700

Endringene kommer etter ønsker fra kommuner, organisasjoner, velforeninger eller kunder som på grunn av lokale eller historiske forhold ønsker å endre sin postadresse, og for å få en så god og effektiv postdistribusjon som mulig. Posten behandler forslagene og gjennomfører endringer i kundenes postadresser én gang i året. 1. oktober er valgt som fast endringsdato.
Endringer
Dette er de viktigste endringene for postnummer og poststedsnavn:
- Poststedsnavnet Vedavågen i Karmøy kommune endres til Veavågen for postnumrene 4276 og 4295.
- Poststedsnavnet Hundhamaren (postnummer 7562) i Malvik kommune endres til Saksvik.
- Postnummer 8883 Husvika erstattes med nytt postnummer 8666 Mosjøen.
Viktig med riktig postadresse
Riktig adresse gir bedre kvalitet på postleveringen. Posten oppfordrer derfor kundene om å informere sine forbindelser om ny postadresse. Det er også viktig at postkassen er tydelig merket med navn på alle som bor i husstanden.
Detaljert oversikt over alle endringene vil bli lagt ut på bring.no i uke 39. Endringene vil være tilgjengelig på Postens adresse- og postnummersøk fra 1. oktober.
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og består av forretningsområder med ulik spisskompetanse.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth GjølmeKonserndirektør kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noJohn EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.