Egmont HM tar markedsandeler og øker resultatet

- Egmont HM har tatt markedsandeler i 2013 i så vel opplagsmarkedet som i annonsemarkedet, og styrker dermed sin markedslederrolle. Vi får tilbakemeldinger på at vi leverer høy kvalitet på produktene, både ovenfor forbruker og annonsør, sier Sandnes.
-Vi har i 2013 jobbet godt både med abonnement og annonsesalg i tradisjonelle medier, samt ikke minst med annonsesalget i våre digitale kanaler. Vi tenker langt bredere enn bare ukepresse. Når det gjelder annonsesalget, har vi lagt vekt på tydeliggjøring av interessegrupper uavhengig av kanaler. Det opplever jeg at vi har lyktes godt med. Annonsørene gir oss god respons, sier Olav Sandnes.
Sandnes jobber med å finne det riktige tempoet, i forhold til endringene og utfordringene som en hel bransje er midt inne i.
-Vi jobber ikke for fort, men heller ikke for sakte. Vi har fortsatt den sterke utviklingen på www.klikk.no og vi har en mobil vekst som er større enn de fleste i vårt marked. Sånn sett opplever vi at vi er med i den transformasjonen som medieindustrien og Egmont HM er midt inne i, sier Sandnes.
Resultat før skatt landet på 165 MNOK av en omsetning på 1 156 MNOK, en resultatforbedring på 25 millioner NOK i forhold til 2012.
Kontakter
Christina DorthellingerKommunikasjonssjef
Tel:+47 474 89 175christina.dorthellinger@egmont.comTonje TornesRedaktør/pressekontakt
Tel:+47 928 69 374tonje.tornes@egmont.noBilder
Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom