Story House Egmont

Egmont Publishing lanserer nettbutikkløsning for annonsører

Del
Egmont Publishing vil løse utfordringen for annonsører som ønsker å flytte varer raskt.
Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing
Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing

Sammen med mobilselskapet Link Mobility har vi utviklet en responsiv nettbutikkløsning - optimalisert for alle digitale plattformer, desktop, nettbrett og mobil. Clickshop er tilrettelagt for displayannonsering og gir annonsørene mulighet til å selge et mindre antall varer. Kjøpsløsningen har tre raske steg til konvertering. Velg produkt, registrer personalia og betal enten via SMS, kort eller faktura. 

Hvorfor kan det være vanskelig å konvertere salg fra displayannonsering?

– Ofte handler det om uendelig vareutvalg, dårlig tilpassede mobile nettsider og tungvinte betalingsløsninger. Samtidig er det mange annonsører, spesielt i SMB segmentet, som ikke tar seg tid eller råd til å tilpasse nettbutikken til enkeltkampanjer, svarer Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing.

– Clickshop tilbyr kunder effektivt salg fra bannerannonsering, for det annonsørene vil er å konvertere salg som følge av markedsføring. Da er regel nummer én å ta kunden til en landingsside som er optimal for kundens skjerm. I tillegg er det sjelden landingssiden og videre kjøpsløp er spisset i henhold til budskapet som fremkom i annonsen. Dette vil vi løse med Clickshop. Annonsøren kan definere produktene som passer annonsebudskapet, og de kan gjøre det så enkelt som mulig, sier Størmer-Nilsen.

Tjenesten har vært testet på interne Egmont-produkter før den nå slippes. 

Guro Røed står bak selskapet Link Mobility som har utviklet løsningen sammen med Egmont.

– Skal du øke konvertering fra digitale flater er enkelhet i alle ledd helt avgjørende. Mange henger etter når det kommer til smidige løsninger både for registering og betaling. Dette er et prekært problem på mobil, aktørene der ute er ikke klare for møte med den mobile forbrukeren. Nå har Egmont tilrettelagt både for distribusjon via sine kanaler og en shop som konverterer bedre i alle digitale flater, sier Guro Røed, Director of Strategic Partnerships i Link Mobility.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing
Andreas Størmer-Nilsen, Head of Mobile i Egmont Publishing
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye