NorgesGruppen

Fårikålens dag!

Del
Midt i høysesongen for lammekjøtt og kål har vår nasjonalrett fårikål fått sin helt egen dag. Den vet dagligvarebutikkene og kundene å verdsette.
Foto: www.matprat.no
Foto: www.matprat.no

Det er grunn til å tro at fårikål står på middagsbordet i de tusen hjem, om ikke akkurat i dag, så i hvert fall i løpet av høsten. I løpet av noen hektiske høstuker i september og oktober selges det nemlig over 300 tonn hodekål i våre butikker - hver uke! Når vi vet av vi også selger 1650 tonn lam  i løpet av fårikålsesongen, så betyr det at nordmenn vet å sette pris på og ivareta tradisjonene.

Og råvarene skal være norske:
-  Vi har alltid solgt mye hodekål på denne tiden. NorgesGruppen er opptatt av å levere tradisjonelle produkter i sesong, og i disse fårikål-tider er hodekål en nødvendighet.Vi tilbyr derfor kundene våre førstklasses, norsk kål, og er stolte over å levere produkter i kvalitetstoppen på verdensbasis, sier frukt- og grøntansvarlig Pål Westby. 
Lammekjøttet, den andre sentrale ingrediensen i fårikål, er også av norsk råvare. Butikkene bugner nå av ferskt, norsk lammekjøtt - i perfekt timing til fårikål-sesongen. Kjedene våre kjører både inspirasjons-kampanjer og gode tilbud på lammekjøtt nå i sesongen, og fårikålens dag går heller ikke hus forbi i butikk.

God fårikål-middag!

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Foto: www.matprat.no
Foto: www.matprat.no
Last ned bilde

Lenker

Om NorgesGruppen

NorgesGruppen
NorgesGruppen
Karenslyst alle 12-14
OSLO

(+47) 24 11 31 00http://www.norgesgruppen.no

Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.

NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.

Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.

Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.

Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.

Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye