NorgesGruppen Servicehandel og Certas inngår ny samarbeidsavtale
NorgesGruppen Servicehandel og Certas, et DCC Energy-selskap, skal samarbeide i 10 nye år om å drive butikk og bilvask på Essos energistasjoner over hele Norge. Den nye avtalen betyr fullt fokus på å videreutvikle matkonseptene og bilvasktilbudet på over hundre stasjoner.

Det er Tiger AS, med Deli de Luca og Foodies, og Certas Energy Norway AS, som representerer Esso-kjeden i Norge, som har signert den nye avtalen. Avtalen trer i kraft fra 1. september 2025 og er en videreføring av avtalen som ble inngått allerede i 2015.
- Avtalen bygger videre på det gode samarbeidet mellom partene over tid, og vil medføre betydelige investeringer over de neste årene. Kjernen i vårt fortsatte partnerskap er å være kundens førstevalg langs vei, sier Kristine Stranne, administrerende direktør i NorgesGruppen Servicehandel.
I den nye avtalen ligger det at konseptene Deli de Luca og Foodies skal fornyes og forsterkes på Esso-stasjoner over hele landet. Dette innebærer blant annet store oppgraderinger av butikkene, og en ny merkevare for bilvask skal etableres.
- Dette er svært gledelig, og sikrer at vi har en god tilstedeværelse langs norske veier, og en solid omsetning å bygge videre på. Tiger skal fortsette å utvikle de beste konseptene i butikk og styrke vår satsing på bilvask samtidig som vi sikrer innovative og attraktive produkter og kampanjer, samt sørger for støtte til alle Esso-butikkene og forhandlere i Norge, sier Marius Kristiansen, daglig leder i Tiger & Deli de Luca.
Også Certas ser fram til å fortsette det gode samarbeidet med Tiger i årene fremover
- Vi ønsker å tilby markedsledende butikk- og bilvaskekonsepter ved våre energistasjoner, det er derfor naturlig for oss å fortsette det gode samarbeidet med NorgesGruppen Servicehandel. Vi kommer til å investere betydelig i å forsterke og forbedre energitilbudet på våre stasjoner og vil fortsatt jobbe for et pålitelig og bærekraftig energitilbud. Samtidig vil vi styrke vår kunderettede virksomhet, blant annet ved opprettelse av et norsk kundesenter, som skal gjøre at vi er enda tettere på kundene våre i fremtiden, sier Lars Østbye, administrerende direktør i Certas Energy Norway.
I tillegg vil Tiger og Certas samarbeide om å utvikle nye, digitale løsninger for å styrke kjedens posisjon i det norske markedet.
Om NorgesGruppen Servicehandel
- NorgesGruppen Servicehandel (NGS) er et profilhus i NorgesGruppen, landets største handelshus.
- NGS har en rekke konsepter innen servering og servicehandel som Tiger, Deli de Luca, Jafs, Mix, Kaffebrenneriet og Grød. Totalt sysselsetter konseptene 2700 medarbeidere.
- NGS er en samarbeidspartner for franchisetakere, kjøpmenn og eiere og tilbyr gode konsepter, innkjøpsavtaler og støttefunksjoner som skal forenkle hverdagen for hver enkelt, og sikre at konseptene er kundens førstevalg.
Om DCC plc
- DCC er en ledende internasjonal salgs-, markedsførings- og støttetjenestegruppe.
- DCC tilbyr løsninger på tvers av tre sektorer: energi, helse og teknologi; hvor selskapet kjøper, forbedrer og utvikler ulike virksomheter.
- Gruppen har virksomhet i 21 land og sysselsetter 16.700 personer.
- DCC plc har hovedkontor i Dublin, er notert på London Stock Exchange og er en del av FTSE 100.
Kontaktinformasjon:
Lars Østbye, administrerende direktør, Certas Energy Norway AS: tlf 95403421
Marius Kristiansen, daglig leder, Tiger AS: tlf 97040578
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
NorgesGruppen kjøper seg opp i Kaffebrenneriet26.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
KIWI gjør påsken sunnere – gir 30 prosent bonus på all frukt og grønt21.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Dagligvarekjeden vil inspirere kundene til en litt sunnere og grønnere påske: Nå dobler KIWI bonusen på all fersk frukt og grønt til og med andre påskedag.
Smøretips før påske: KIWI gir deg solfaktorrabatt20.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Sola titter frem og det er tid for årets første møte med de sterke UV-strålene. For å gjøre det enklere å beskytte seg mot solen, kutter KIWI prisene på alle solkremer. Og jo høyere faktor du velger, jo større rabatt får du.
Kundevekst ga rekordomsetning for NorgesGruppen19.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen leverer solid vekst i 2024. Driftsinntektene økte til 118 milliarder kroner (ekskl. IFRS 16), en vekst på 5,2 prosent fra året før.
Nye tall: Halvert matsvinn for NorgesGruppen14.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Nye tall viser at NorgesGruppen har halvert matsvinnet i sine butikker siden 2015. – Det er verken bra for lommeboka, miljøet eller samfunnet at spisbar mat går i søpla. Resultatene inspirerer til videre innsats i arbeidet med å redusere matsvinn, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom