

Norwegian fashion brands looking to expand globally with a focus on China
The Norwegian fashion industry is developing rapidly. In order to start expanding globally, Norwegian fashion brands needs to build competence and establish networks to understand how to advance in complex markets such as China.
International orientation is inextricably linked to business,and global market penetration is a key strategy for growth. For the fashion industry there is no denying that Europe still is the main hub. Nevertheless, the rise of China and the other BRICS countries are steadily gaining more importance. The United Kingdom, France and even Denmark are examples of countries where creative businesses are increasing their focus on China.
To increase awareness around these challenges, the Norwegian Consulate in Shanghai in collaboration with Norwegian Fashion Institute has the pleasure of hosting: "Internal Business Seminar: Fashion Retail Opportunities in China".
The event will take place in Shanghai from the 10th–13th of November, 2014, during the Nordic Design and Innovation Week. Our goal is to create a fruitful and interesting seminar for our guests, allowing them to build networks and establish strong business relations.
Participating Norwegian brands:
Moods of Norway // Mole - Little Norway // Norwegian Rain // ByTimo// Henderson Cashmere // F5// Tom Wood
Keywords
Contacts
For more information please do not hesitate to contact us:
Mr. Gisle Mariani Mardal, Manager of the Norwegian Fashion Institute
M: 48095146 E:gisle.m.mardal@abelia.no
About Abelia
Subscribe to releases from Abelia
Subscribe to all the latest releases from Abelia by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Abelia
Norge får nasjonal strategi for kunstig intelligens: Abelia feirer5.2.2019 18:05:10 CET | Pressemelding
Etter noen få dager i jobben, kommer digitaliseringsminister Nikolai Astrup med et viktig initiativ: Nå starter arbeidet med å utvikle en nasjonal strategi for kunstig intelligens. - Dette er viktig for hele norsk arbeid- og næringsliv. Bruken av kunstig intelligens er i kraftig vekst og teknologien vil få stor betydning fremover. Strategien må bidra til at norsk næringsliv og offentlig sektor kan utnytte mulighetene og må utvikles i nært samarbeid mellom myndigheter, utdanningsinstitusjoner, forskningsmiljøer og næringsliv, sier administrerende direktør i Abelia, Håkon Haugli.
Ingen streik i idretten: Abelia fornøyd med meklingsresultatet12.11.2018 22:35:13 CET | Pressemelding
– Vi er godt fornøyde med at meklingen førte frem, og at klubbene nå kan fortsette sitt arbeid, sier Abelias advokat Thomas Urdal Johnsen.
Må trappe opp støtten til forskningsinstituttene10.10.2018 13:10:21 CEST | Pressemelding
– De neste fire årene trenger vi en opptrapping av støtten til de teknisk-industrielle instituttene tilsvarende det som er lagt inn i forslag til statsbudsjett for 2019.
Fornøyde med tiltak, misfornøyde med tempo8.10.2018 07:15:05 CEST | Pressemelding
– Når det nå går bedre i norsk økonomi, må vi bruke handlingsrommet til å investere i kompetanse, entreprenørskap og digitalisering. Vi er fornøyde med signaler om at forskning og omstilling prioriteres i regjeringens forslag til statsbudsjett.
Presseinvitasjon: Norsk helseteknologi erobrer Kina20.8.2018 08:30:28 CEST | Presseinvitasjon
Norsk helseteknologiselskap skal levere avansert teknologi til nybygget sykehus i Shanghai.