Dale of Norway

NY OFFISIELL VM-GENSER MED HISTORISK GULL-SUS

Dale of Norway har levert offisielle VM- og OL-gensere til våre norske skihelter helt siden 1956, og årets VM-genser til det norske langrennslandslaget er en relansering av VM-genseren «Alpina» fra 1958.
Therese Johaug og Eirik Brandsdal iført årets VM-genser. (Foto: Dale of Norway)

Inger Bjørnbakken vant Norges første VM-gull på ski for damer noensinne under VM i Bad Gastein i 1958, og hun og hennes lagvenninner gikk da i den opprinnelige «Alpina»-genseren fra Dale (se foto fra 1958).

Årets nye og oppdaterte VM-genser vil bli brukt av det norske langrennslandslaget og støtteapparatet gjennom hele denne sesongen, blant annet under VM i Falun i februar.

Fabrikken på Dale feirer med denne retro-inspirerte VM-genseren 135 år med norsk strikkeproduksjon og design. I følge Dale benyttes en lettere ullkvalitet i årets VM-genser, og den er derfor velegnet også til innendørs bruk.

Vedlagt finnes mer inngående informasjon fra Dale of Norway om deres design- og sportshistorie, en nærmere produktbeskrivelse av den nye VM-genseren «Alpina», samt informasjon som gir tilgang til å laste ned foto av Therese Johaug og andre kjente langrennsutøvere med VM-genseren. Foto benyttet av pressen skal merkes Dale of Norway.

Markedsansvarlig, Astrid Lundvang
astrid.lundvang@dale.no | mobil 419 26 602

Eier av Dale of Norway, Hilde Midthjell
hilde@dale.no | mobil 908 37 111

Therese Johaug og Eirik Brandsdal iført årets VM-genser. (Foto: Dale of Norway)
Last ned bilde
2014: Fra venstre:  Therese Johaug, Eirik Brandsdal, Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Sjur Røthe. (Foto: Dale of Norway)
2014: Fra venstre: Therese Johaug, Eirik Brandsdal, Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Sjur Røthe. (Foto: Dale of Norway)
Last ned bilde
1958, Bad Gastein: Fra venstre:  Astrid Sandvik, Berit Stuve (Nesje), Marit Haraldsen (Foss), Inger Bjørnbakken. (Foto: Dale of Norway)
1958, Bad Gastein: Fra venstre: Astrid Sandvik, Berit Stuve (Nesje), Marit Haraldsen (Foss), Inger Bjørnbakken. (Foto: Dale of Norway)

Om Dale of Norway

Dale of Norway

5722 Dalekvam

56 59 54 00http://www.daleofnorway.com
Tettstedet Dale ligger mellom vakre og bratte fjell, omgitt av Vestlandets fosser og fjorder. Her ble Dale of Norway grunnlagt i 1879 på grunn av lett tilgang på ull og energi fra lokale fossefall, samt sterke strikketradisjoner i distriktet. Siden da har selskapet utviklet en rekke imponerende design i de beste kvaliteter, anerkjent over hele verden.

Følg pressemeldinger fra Dale of Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dale of Norway

Vintage-feber for Dale of Norway4.9.2024 11:06:01 CEST | Pressemelding

Oslo, Norge – Dale of Norway, en internasjonalt anerkjent merkevare synonymt med norsk strikketradisjon, kunngjør åpningen av sin første Vintage Pop-up butikk, i samarbeid med second-hand aktøren Cirkulær. Begivenheten vil finne sted fra 5. til 7. september i Cirkulærs lokaler i Hegdehausveien i Oslo, og vil by på sjeldne vintage skatter fra Dale of Norways historie. "For oss er det veldig spennende å være med når Dale of Norway utforsker nye forretningsmodeller. Vi har veldig tro på potensialet som ligger i re-commerce for merkevarer som Dale.», sier Einar Michaelsen, gründer av Cirkulær. For første gang vil folk ha muligheten til å utforske og kjøpe håndplukkede, historiske Dale-plagg samlet under ett og samme tak. Denne lanseringen er ikke bare en feiring av Dale of Norways rike arv, men også en bevisstgjøring rundt kvaliteten og holdbarheten i klærne. Vintage-prosjektet lanseres i samarbeid med Ada Martini Strøm, moteprofilen som er kjent for sitt engasjement innen ansvarlig mote.