Bønder er filmstjerner i reklamefilm fra Gilde

For at kjøttet som kommer fra Gilde er hundre prosent norsk, er det ikke alle som vet.
- Kun halvparten vet at Gilde er hundre prosent norsk. Derfor er det viktig for oss å formidle dette, fordi dette er unikt for Gilde. Alt kjøtt som er merket med Gilde kommer fra norske gårder og norske dyr. I reklamefilmen får vi se hvordan dette værharde, langstrakte landet med sitt kalde klima er selve basisen for å få frem kjøtt av høy kvalitet, levert av stolte norske bønder, sier marketingdirektør i Nortura, Silja Vestad.
Gilde – norske bønders egen merkevare
18.000 bønder i Norge er Nortura-bønder. Disse leverer blant annet gris, sau og storfe til Nortura. Kjøttet som kan kjøpes i butikk er merket med Gilde, bøndenes egen merkevare.
- De aller fleste vet hva Gilde er, men ikke alle vet at Gilde er norske bønders egen merkevare. Å drive med dyrehold og gårdsbruk i Norge er et viktig og hardt arbeid. Derfor synes vi det er fint at vi i reklamefilmen møter tre ulike, norske bønder som på hver sin måte forteller hvordan de er stolte av å levere norsk kjøtt av høy kvalitet til Gilde-merket, sier Vestad.
Tre bønder fra ulike deler av landet er valgt ut til å være med i reklamefilmen fra Gilde. Svineprodusent Rigmor Hustad fra Steinkjer, sauebonde Gunner Henjum-Reppen fra Sogndal og storfebonde Terje Jonny Sveen fra Sel.
- Jeg synes det er viktig å være med i denne reklamefilmen og på den måten være med å representere det jeg produserer. Jeg tror ikke folk går og tenker over hvor maten kommer fra og hvor den er laget. Derfor håper jeg dette kan være med på å formidle mer om jobben som ligger bak maten man kjøper i butikken, sier svineprodusent, Rigmor Hustad.
Norsk husdyrhelse i verdenstoppen
Det er blant annet i anledning Gildes 50-års feiring i år, at denne reklamefilmen er laget for å vise frem den norske bonden og det norske kjøttet.
- I 50 år har norske bønder levert kjøtt til Nortura, som kan kjøpes under merkevaren Gilde. Norsk husdyrhelse er i verdenstoppen og kjøttet kommer fra naturlige, sunne og friske dyr. Dette tror vi er kunnskap som hver og en av oss synes er viktig å ha når vi handler mat, forteller Vestad.
Reklamefilmen vil rulle over tv-skjermene fra og med 31. januar. SE FILMEN.
Kontakter
Elin Ytterdahl TohjeInformasjonssjef
Tel:971 91 058elin.tohje@nortura.noBilder


Lenker
Om Nortura
Nortura er en av Norges største matprodusenter, med kjente merkevarer som Gilde og Prior.
Vi jobber hver dag for matglede, helse, bærekraft og verdiskaping over hele landet.
Følg pressemeldinger fra Nortura
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nortura på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Nortura
Norturas årsresultat preges av omstilling14.2.2025 08:17:31 CET | Pressemelding
Til tross for sterke kommersielle prestasjoner på flere områder i 2024, preges årsresultatet av fortsatt omstilling og høyere driftskostnader.
Egg tilbakekalles grunnet mulighet for helseskade6.2.2025 15:58:53 CET | Pressemelding
Nortura og andre produsenter tilbakekaller flere ulike egg. Grunnet feil hos fôrleverandør, Felleskjøpet, kan noen av eggene ha et forhøyet nivå av vitamin D. For høyt inntak av vitamin D kan være helseskadelig. Forbrukere som har kjøpt de aktuelle eggene bes om å kaste eller returnere dem til butikk.
Nortura styrker satsingen på halal9.12.2024 11:58:58 CET | Pressemelding
Den 1. september overførte Nortura all slakting av halalkylling til sitt oppgraderte anlegg på Hærland som fra før har håndtert all skjæring og pakking av halal. Gjennom å samle produksjonen på et sted styrker Nortura sin satsing på halal og skaper muligheter i et marked i vekst.
PRIOR lanserer proteinpulver - kun laget av 100% norsk eggehvite18.11.2024 09:59:44 CET | Pressemelding
PRIOR Matprotein er et nytt smaksnøytralt proteinpulver, egnet for bruk i både mat og drikke. Matproteinet er laget av tørket eggehvite og uten bruk av tilsetningsstoffer.
Nortura trapper opp satsingen på plussprodukter15.10.2024 12:36:09 CEST | Pressemelding
Nortura ser store verdier i hele dyret, og trapper nå opp satsingen på plussprodukter med en ny avdeling i konsernet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom