3 x Spellemann-nominerte Musti slipper "mimi"

20 år gamle Musti fra Tøyen har på flere måter blitt selve manifestasjonen på den neste generasjonen av norske rappere. De som tør å ta plass uten noen form for tilbakeholdenhet på ambisjonene, og som nekter å la seg sette i gammeldagse båser, enten det gjelder rapstil, opphav eller kjønn. I år, under ett år siden hennes artistdebut, er hun nominert til hele tre Spellemannpriser. I dag, dagen Spellemannprisen finner sted slipper hun passende nok låten «mimi», som står for «mama i made it».

««mimi» er skrevet til mamma og er en påminnelse til meg selv om at jeg kan oppnå alle mine drømmer hvis jeg er dedikert og jobber hardt. Mama I made it <3 Sangen ble skrevet høsten 2019. Den første versjonen var en “UK 2 Step Garage”-produksjon, og låten skulle egentlig på mitt debutalbum «Qoyskayga», men siden jeg ville ha et mer tradisjonelt hiphop/rap-sound på det albumet la jeg låten på is. I slutten av 2020 hadde produsentene mine i Kastel produsert låten i den gaten jeg så for meg, og etter å ha spilt inn vokal på nytt i januar så er den endelig klar for release.» - Musti

Da Musti debuterte med albumet «Qoyskayaga» i februar i fjor ble hun omtalt som en av de mest spennende stemmene i norsk musikk på lang tid. Siden det har hun vunnet «Årets Nykommer» på P3 Gull, opptrådt på Lindmo, fått strålende anmeldelser fra et samlet norsk pressekorps, ligget på toppen av Spotify-listene med Sondre Justad-samarbeidet «Sorry» og i år er hun nominert til hele tre Spellemannpriser.

For en knapp måned siden slapp hun den trespråklige låten «Fuego» med svenske Jelassi og GABIFUEGO i samarbeid med Spotify Studio 100, en låt artistene beskriver som starten på en ny æra, hvor unge, kvinnelige rappere tar plass og oppfyller drømmen om en samlet nordisk hiphop/rap-kultur.

«mimi» er ute i dag, 16. april.