Statens vegvesen

Lyser ut verdas lengste tunneloppgradering

Del

Statens vegvesen lyser no ut arbeidet med å oppgradere verdas lengste vegtunnel, Lærdalstunnelen på 24,5 km. Første frist for interesserte entreprenørar er 17. november.

Fjelllhall i Lærdalstunnelen.
Fjelllhall i Lærdalstunnelen. Silje Drevdal, Statens vegvesen

- Utlysinga betyr at me no er komne i gang med prosjektet, og målet vårt er å starte arbeid i tunnelen i september 2026. No må interesserte entreprenørar melde sin interesse for å vere med i konkurransen innan 17. november, seier prosjektleiar Susanne Svardal i Statens vegvesen.

Trafikantane som nyttar E16 må dermed førebu seg på lange nattstengingar frå neste haust. Det blir stengt frå kl. 18.00 til kl. 06.00 dei første to åra, medan sprengingsarbeidet pågår.

For lokale bebuarar i Aurland og Lærdal blir det eit busstilbod med to avgangar på kveldstid frå begge sider av tunnelen før midnatt. Elles skal det vere mogleg å få fram utrykkingskøyretøy gjennom tunnelen på kort varsel når det står om liv og helse.

Kan snevre inn på dagtid

På dagtid kan entreprenøren utføre arbeid som ikkje krev stenging. Då vil tunnelen vere open for trafikk, men kan bli snevra inn til eitt køyrefelt på korte strekningar med lysregulering.

- Når sprengingsarbeidet er ferdig etter ca 2 år, vil talet timar med nattestengt kunne reduserast gradvis, seier Svardal.

Heile oppgraderinga skal vere ferdig utført hausten 2029.

Sidan Lærdalstunnelen er ein sopass viktig transportveg aust-vest, med tilførsel til rv. 52 Hemsedalsfjellet og E16 Filefjell, er det bestemt at når Hardangervidda er stengd under uvêr vinterstid, skal Lærdalstunnelen haldast open.

Konkurranse med forhandlingar

Arbeidet som no vert lyst ut er ein utførelsesentrepreise, gjennomført som konkurranse med forhandlingar. Det vil seie at Vegvesenet går fleire rundar med dei interesserte entreprenørane for å optimalisere tilboda, før endelege tilbod blir leverte inn våren 2026.

Omfang på arbeidet

Ca. 100.000 kubikkmeter stein skal sprengjast ut i tunnelen, for å bygge nye havarilommer, snunisjar og nye tekniske bygg. 28 nye tekniske bygg skal på plass, to av desse ute i dagen. I tillegg skal det sprengjast ein ny ventilasjonstunnel ved sida av den gamle ut mot Tynjadalen, og nye sjaktventilatorar skal installerast.

Alt av teknisk utstyr skal skiftast ut og oppgraderast til å oppfylle dagens standard, og tunnelen får mellom anna 145 nye naudtelefoner installert. Eksisterande elktroteknisk anlegg skal vere i drift i heile anleggsperioden, og når det nye anlegget er testa og godkjent, skal det gamle koplast frå.

Det skal også gjerast mindre utbetringstiltak på dreneringsanlegget i tunnelen, og det skal byggjast nytt sedimenteringsanlegg for vaskevatn på begge sider av tunnelen.

Kontakter

Bilder

Fjelllhall i Lærdalstunnelen.
Fjelllhall i Lærdalstunnelen.
Silje Drevdal, Statens vegvesen
Last ned bilde

Om Statens vegvesen

Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.

Følg pressemeldinger fra Statens vegvesen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Statens vegvesen

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye