Auksjonen.no

Fra Funkygine til Papaya – unike opplevelser under hammeren for TV-aksjonen

Del

Tren med Funkygine, få Papaya hjem i stua eller opplev en intim joik med Mikkel Gaup. Årets veldedighetsauksjoner på Auksjonen byr på kjente navn, sjeldne opplevelser og et felles mål – å samle inn mest mulig til TV-aksjonen.

Kai Møller daglig leder i Auksjonen
Kai Møller daglig leder i Auksjonen

Dette er bare noen av opplevelsene og objektene som legges ut på Auksjonen i forbindelse med TV-aksjonen 2025, der alle inntekter går uavkortet til Atlas-alliansen. Årets innsamling støtter mennesker med funksjonsnedsettelser i noen av verdens mest sårbare områder. 

– Folk elsker å by på noe som er både unikt og meningsfylt. Når du kan sikre deg en opplevelse du kanskje aldri får muligheten til igjen – samtidig som pengene går til en god sak - sier Kai Møller, daglig leder i Auksjonen, som for åttende år på rad stiller Auksjonens plattform og ressurser kostnadsfritt til disposisjon for TV-aksjonen. 

Unike opplevelser under hammeren 

Årets auksjoner byr på en rekke unike opplevelser og objekter som kombinerer humor, kultur og samfunnsengasjement. I tillegg til kjente navn som Funkygine, Anne-Kat. Hærland, Sølvguttene og Big 5-podkasten, inkluderer årets liste både kunstverk fra Vebjørn Sand, Lea Alstad og Bjørg Thorhallsdottir, samt en VIP-pakke til The Gathering. 

Auksjonene publiseres fortløpende på Auksjonen.no, og flere av objektene vil bli presentert under NRKs direktesending søndag 19. oktober. 

Teknologien og menneskene bak dugnaden 

Auksjonen stiller med både teknologi og mennesker for å sikre en trygg og profesjonell gjennomføring. Ingen andre auksjoner avsluttes samtidig med TV-aksjonen, slik at alt fokus rettes mot innsamlingen. Tre ansatte – to auksjonsmeglere og én fra markedsavdelingen – deltar også i NRKs studio i Bergen for å følge auksjonene under sending. 

Samtidig ønsker Auksjonen å vise at engasjementet strekker seg langt utover den digitale plattformen. 
– Vi håper så mange som mulig blir med og bærer bøsse på innsamlingsdagen. Hos oss oppfordrer vi både ansatte og deres familier til å bidra lokalt der de bor – det er en fin måte å være en del av fellesskapet på, sier Møller. 

Stor oppmerksomhet og forventet engasjement 

Med i snitt 60 000 daglige besøk på Auksjonen – og over 100 000 besøk på innsamlingsdagen i fjor – ser Auksjonen at TV-aksjonen skaper betydelig engasjement blant brukerne. 

– Vi ser at interessen og trafikken øker vesentlig  disse dagene. Det viser at folk ønsker å bidra, og vi håper årets auksjoner vil bidra til å sette en ny innsamlingsrekord på plattformen, sier Møller. 

Les mer og følg årets veldedighetsauksjoner på www.auksjonen.no/tv-aksjonen 

Kontakter

Bilder

Kai Møller daglig leder i Auksjonen
Kai Møller daglig leder i Auksjonen
Last ned bilde

Om Auksjonen.no

Auksjonen.no er Norges største nettauksjon for brukte maskiner, kjøretøy og utstyr. Hver dag legges hundrevis av nye objekter ut på auksjon, og kobler tusenvis av kjøpere og selgere – både i Norge og internasjonalt. Vi har hovedkontor på Sem ved Tønsberg og over 140 ansatte i hele landet.

Siden 2022 har vi sammen med Bjarøy vært en del av Europas ledende auksjonsgruppe TBAuctions, som samlet selger nær 3 millioner objekter årlig gjennom flere sterke merkevarer, blant annet Troostwijk, Klaravik, Vavato og Surplex. Den internasjonale eierstrukturen kombinert med vår lokale tilstedeværelse posisjonerer oss strategisk for solid vekst, både nå og i fremtiden.

Følg pressemeldinger fra Auksjonen.no

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Auksjonen.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Auksjonen.no

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye