Alle BKK-kunder skal ha fått strømmen tilbake etter uværet
Tirsdag ettermiddag hadde alle som har vært strømløse som følge av ekstremværet Amy fått strømmen tilbake.

BKK har mobilisert alt tilgjengelig personell og arbeidet kontinuerlig med å rette de om lag 1500 feil og hendelser som oppstod som følge av Amy.
Over 40 000 kunder var på et tidspunkt berørt fra «blink» til langvarige utfall. På det meste var 10 000 kunder strømløse natt til lørdag. Søndag var rundt 1 500 kunder fremdeles strømløse.
Hold avstand til strømlinjer på bakken
For å få strømnettet i stand har BKK tatt i bruk midlertidige løsninger flere steder.
Enkelte steder kan strømlinjene ligge på bakken. Vi ber om at publikum holder avstand av hensyn til egen sikkerhet. Ledningen kan være strømførende, og gi alvorlige skader dersom du kommer for nær eller i kontakt med den.
Pågående opprydningsarbeid
Arbeidet med å sette strømnettet i permanent forfatning er forventet å pågå i flere uker.
Arbeidet vil gjennomføres med minst mulig ulempe for kundene.
Kunder som er strømløse oppfordres til å gjøre undersøkelser av eget anlegg. Finner man ingen feil ber vi deg ta kontakt med oss.
Les mer her: Jeg har mistet strømmen | BKK.no
Nøkkelord
Kontakter
Henrik Wiedswang HorjenKommunikasjonsrådgiverBKK
Tel:+4798265219henrik.horjen@bkk.noOm BKK
BKK er ett av Norges største nettselskap. Vårt oppdrag er å sørge for at strømmen kommer frem
til 460 000 vestlendinger til alle hjem, næringsliv og industri året rundt. Vi forvalter 22 000
kilometer med strømnett som strekker seg fra Sunnfjord i nord til Etne i sør.
Gjennom drift, vedlikehold og utbygging av strømnettet sikrer vi lys i pæren og gjør elektrifisering
av Vestlandet mulig slik at samfunnet lykkes med grønn omstilling og vekst. For å møte
Vestlandets behov for tilgang til strøm skal vi ta i bruk ny teknologi og metoder for å utnytte
nettet vi har, og vi skal få til et taktskifte i utbygging av nytt strømnett.
Vi har hovedkontor i Bergen, men er til stede med sterke fagmiljøer på 19 ulike lokasjoner i
Vestland fylke. BKK er heleid av Eviny-konsernet
Følg pressemeldinger fra BKK
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BKK på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra BKK
Uværet Amy: Fortsatt mange uten strøm – feilretting kan ta tid4.10.2025 16:04:38 CEST | Pressemelding
Lørdag ettermiddag er fortsatt om lag 5000 kunder i BKK sitt område uten strøm. Feilretting pågår for fullt, men dårlig fremkommelighet og værforhold skaper utfordringer for arbeidet. Det er usikkert når alle kundene vil ha fått strømmen vil være tilbake.
Uværet Amy kan skape utfordringer for strømforsyningen3.10.2025 09:09:34 CEST | Pressemelding
Det er sendt ut farevarsel om svært kraftige vindkast i store deler av Vestland fra fredag. BKK øker beredskapen for å sikre strømforsyningen.
Nå kommer Norgespris - veldig mange er usikre16.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemelding
Innen 1. oktober vil 3 millioner nordmenn kunne ta stilling til om de vil tegne seg for Norgespris. Dette må du vite før ordningen trer i kraft.
Nå kommer studentene: Er utleieboligen trygg og Elsikker?22.8.2025 15:14:04 CEST | Pressemelding
Hver høst flytter tusenvis av unge mennesker til Bergen for å begynne studiene. Mange av disse er førstegangsboende og avhengige av at utleiere tilbyr trygge og sikre leieforhold. BKK oppfordrer nå alle utleiere til å ta et særlig ansvar for brann- og elsikkerheten i sine utleieboliger.
BKK reduserer nettleien15.8.2025 09:05:14 CEST | Pressemelding
Fra 1.september 2025 setter BKK ned nettleien. Prisjusteringen betyr at en gjennomsnittshusholdning med et årlig strømforbruk på 25.000 kWh får redusert nettleien med ca. 45 kroner i måneden.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom