7-Eleven lanserer merch designet av ungt talent fra Fagskolen Kristiania
Denne høsten har 7-Eleven lansert ny merch designet av 28 år gamle Vivian Ree. Kolleksjonen er et resultat av et kreativt samarbeid med Fagskolen Kristiania våren 2024, der 19 illustrasjonsstudenter fikk designe idéer til 7-Eleven sitt nye merch i semesteroppgave. Blant mange sterke bidrag ble det Vivian som gikk helt til topps.

- Vi er utrolig imponerte over de kreative designforslagene fra fagskolens studenter, og synes det er stas å kunne løfte frem unge talenter og gi dem synlighet i våre butikker. Vivian sitt design matchet perfekt med 7-Eleven sin urbane identitet, og vi elsker at hun har brukt det ikoniske slagordet som har levd i over 50 år internasjonalt, sier Helene Thomsgård, Brand Manager for 7-Eleven Norge i Reitan Convenience Norway.
Om designeren
Vivian Ree (28) er oppvokst på Bryne utenfor Stavanger, og har studert illustrasjon ved Fagskolen Kristiania i Oslo. Til daglig jobber hun som profileringsdesigner hos Kai Hansen, i tillegg til å ta frilansoppdrag innen illustrasjon.
– Det føles stort, og nesten litt uvirkelig, å se mitt eget design på 7-Elevens produkter. Da jeg bodde i Oslo ble 7-Eleven en naturlig del av hverdagen - både som et sted å stikke innom for mat på farten, men også som et hyggelig samlingspunkt etter en kveld ute.
Videre forteller Vivian at det var motiverende å jobbe med et reelt oppdrag for en merkevare på studiet.
- Samarbeidet med fagskolen og 7-Eleven har vært utrolig lærerikt. For meg er dette en bekreftelse på at innsatsen har blitt verdsatt, og en enorm motivasjon for veien videre, avslutter Vivian.
Satsing på merch
Inspirasjonen til satsingen kommer fra 7-Eleven internasjonalt, hvor merch har blitt en stor suksess under merkevaren «7Collection». I Norge har 7-Eleven eksperimentert med limited edition-merch siden 2022, før tilbudet ble utvidet i 2023 med jevnlige lanseringer i bybutikkene. Produktene har vist seg å appellere særlig til den yngre målgruppen, og ikke minst turister som har et sterkt forhold til 7-Eleven fra ulike deler av verden.

Her finner du den nye kolleksjonen
- 7-Eleven Byterminalen, Stavanger
- 7-Eleven Domkirkeplassen, Tromsø
- 7-Eleven Stortorget, Tromsø
- 7-Eleven Strandtorget, Tromsø
- 7-Eleven Storgata, Oslo
- 7-Eleven Karl Johan, Oslo
- 7-Eleven Nationaltheatret jbst. Abelhaugen, Oslo
- 7-Eleven Grensen, Oslo
- 7-Eleven Flytogterminalen, Oslo
- 7-Eleven Thomas Angellsgate, Trondheim
- 7-Eleven Torget, Bergen
- 7-Eleven Vågsalmenningen, Bergen
- 7-Eleven Olav Kyrresgate, Bergen
- 7-Eleven Markensgate, Kristiansand
Produktene kan også bestilles på 7-Eleven sin nettbutikk for merch.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder




Lenker
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er en del av Reitan Retail og en ledende aktør innen kiosk- og convenience-markedet i totalt syv land i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway består av merkevarene Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte, som gjennom sterke verdier og effektiv drift skaper de beste handleopplevelsene.
Hver dag jobber vi for å redefinere vår bransje for å gjøre convenience bærekraftig - og bærekraft convenient. Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre.
Følg oss gjerne på LinkedIn, for flere nyheter og oppdateringer.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Narvesen lanserer limited edition-kopp til støtte for TV-aksjonen30.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
I tre uker fra tirsdag 30. september donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til TV-aksjonen. Kaffekampanjen er en årelang tradisjon for kioskkjeden, og denne gangen lanseres også selve kaffekoppen i ny drakt. Den kjente illustratøren Anette Moi står bak designet, som er inspirert av årets sak.
Gir ut ulovlig avis på pressefrihetens dag2.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemelding
I samarbeid med Nobels Fredssenter og Helsingforskomiteen, gir Narvesen ut en «ulovlig» avis på FNs internasjonale dag for pressefrihet lørdag 3. mai. Avisen «The Forbidden Times» er en eksklusiv utgivelse bestående av artikler som er forbudt å publisere i sine opprinnelsesland.
Reitan Convenience Norway er først ut med ny ubemannet butikkteknologi i Norge: - En stor forretningsmulighet13.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Reitan Convenience Norway lanserer deres første ubemannede butikkonsept, som en utvidelse av merkevaren og baguette-spesialisten Northland. Nå kan reisende på Oslo Lufthavn få tak i ferske bakervarer, smakfulle baguetter, økologisk kaffe og mer, gjennom et innovativt vendingkonsept drevet av en AI-basert Smart Cabinet-teknologi.
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven er kåret11.2.2025 11:02:49 CET | Pressemelding
Nazli Rostamkhani, Abbas Esrafilzadeh og Ole Martin Jørgensen er kåret til Årets kjøpmann for 7-Eleven og Narvesen. Kåringen tok plass under Reitan Convenience Norway sitt årlige Riksmøte mandag 10. februar, hvor selskapets kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører var samlet.
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom