Reitan Convenience

7-Eleven lanserer merch designet av ungt talent fra Fagskolen Kristiania

Del

Denne høsten har 7-Eleven lansert ny merch designet av 28 år gamle Vivian Ree. Kolleksjonen er et resultat av et kreativt samarbeid med Fagskolen Kristiania våren 2024, der 19 illustrasjonsstudenter fikk designe idéer til 7-Eleven sitt nye merch i semesteroppgave. Blant mange sterke bidrag ble det Vivian som gikk helt til topps.

Vivian Ree med egendesignet merch på 7-Eleven Byterminalen i Stavanger.
Vivian Ree med egendesignet merch på 7-Eleven Byterminalen i Stavanger. Foto: Vivian Ree

- Vi er utrolig imponerte over de kreative designforslagene fra fagskolens studenter, og synes det er stas å kunne løfte frem unge talenter og gi dem synlighet i våre butikker. Vivian sitt design matchet perfekt med 7-Eleven sin urbane identitet, og vi elsker at hun har brukt det ikoniske slagordet som har levd i over 50 år internasjonalt, sier Helene Thomsgård, Brand Manager for 7-Eleven Norge i Reitan Convenience Norway.

Om designeren

Vivian Ree (28) er oppvokst på Bryne utenfor Stavanger, og har studert illustrasjon ved Fagskolen Kristiania i Oslo. Til daglig jobber hun som profileringsdesigner hos Kai Hansen, i tillegg til å ta frilansoppdrag innen illustrasjon.

– Det føles stort, og nesten litt uvirkelig, å se mitt eget design på 7-Elevens produkter. Da jeg bodde i Oslo ble 7-Eleven en naturlig del av hverdagen - både som et sted å stikke innom for mat på farten, men også som et hyggelig samlingspunkt etter en kveld ute.

Videre forteller Vivian at det var motiverende å jobbe med et reelt oppdrag for en merkevare på studiet.

- Samarbeidet med fagskolen og 7-Eleven har vært utrolig lærerikt. For meg er dette en bekreftelse på at innsatsen har blitt verdsatt, og en enorm motivasjon for veien videre, avslutter Vivian.

Satsing på merch

Inspirasjonen til satsingen kommer fra 7-Eleven internasjonalt, hvor merch har blitt en stor suksess under merkevaren «7Collection». I Norge har 7-Eleven eksperimentert med limited edition-merch siden 2022, før tilbudet ble utvidet i 2023 med jevnlige lanseringer i bybutikkene. Produktene har vist seg å appellere særlig til den yngre målgruppen, og ikke minst turister som har et sterkt forhold til 7-Eleven fra ulike deler av verden.

Kolleksjonen består av crewgensere, hoodies, t-skjorter og totebags, og finnes nå tilgjengelig i 14 av 7-Eleven sine største butikker i Norge.

Her finner du den nye kolleksjonen

  • 7-Eleven Byterminalen, Stavanger
  • 7-Eleven Domkirkeplassen, Tromsø
  • 7-Eleven Stortorget, Tromsø
  • 7-Eleven Strandtorget, Tromsø
  • 7-Eleven Storgata, Oslo
  • 7-Eleven Karl Johan, Oslo
  • 7-Eleven Nationaltheatret jbst. Abelhaugen, Oslo
  • 7-Eleven Grensen, Oslo
  • 7-Eleven Flytogterminalen, Oslo
  • 7-Eleven Thomas Angellsgate, Trondheim
  • 7-Eleven Torget, Bergen
  • 7-Eleven Vågsalmenningen, Bergen
  • 7-Eleven Olav Kyrresgate, Bergen
  • 7-Eleven Markensgate, Kristiansand

Produktene kan også bestilles på 7-Eleven sin nettbutikk for merch.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Vivian Ree med egendesignet merch på 7-Eleven Byterminalen i Stavanger.
Vivian Ree med egendesignet merch på 7-Eleven Byterminalen i Stavanger.
Foto: Vivian Ree
Last ned bilde
Kolleksjonen består av crewgensere, hoodies, t-skjorter og totebags, og finnes nå tilgjengelig i 14 av 7-Eleven sine største butikker i Norge.
Kolleksjonen består av crewgensere, hoodies, t-skjorter og totebags, og finnes nå tilgjengelig i 14 av 7-Eleven sine største butikker i Norge.
Last ned bilde
Merch stilt ut i butikkfasaden på 7-Eleven Storgata i Oslo.
Merch stilt ut i butikkfasaden på 7-Eleven Storgata i Oslo.
Foto: Reitan Convenience Norway
Last ned bilde
Merch-stativ på 7-Eleven Storgata.
Merch-stativ på 7-Eleven Storgata.
Foto: Reitan Convenience Norway
Last ned bilde

Lenker

Om Reitan Convenience

Reitan Convenience er en del av Reitan Retail og en ledende aktør innen kiosk- og convenience-markedet i totalt syv land i Norden og Baltikum.

Reitan Convenience Norway består av merkevarene Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte, som gjennom sterke verdier og effektiv drift skaper de beste handleopplevelsene.

Hver dag jobber vi for å redefinere vår bransje for å gjøre convenience bærekraftig - og bærekraft convenient. Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre.

Følg oss gjerne på LinkedIn, for flere nyheter og oppdateringer.

Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye