Amedia

Amedia blir medeier i Slipper

Del

Amedia kjøper seg inn i det norske teknologiselskapet Slipper, som har utviklet en app for automatisk sammenligning og bytte av strømavtaler.

Daglig leder Joakim Stene Preston i Slipper og prosjektleder Maren Martinsen i Amedia mener de to selskapene har et godt utgangspunkt for å oppnå gode resultater framover. Foto: Amedia.
Daglig leder Joakim Stene Preston i Slipper og prosjektleder Maren Martinsen i Amedia mener de to selskapene har et godt utgangspunkt for å oppnå gode resultater framover. Foto: Amedia.

Amedia har deltatt i Slippers siste emisjon, og eier nå 8,3 prosent av aksjene i selskapet. 

Slipper har utviklet en innovativ løsning som gjør det enkelt for forbrukere å finne og bytte til den beste strømavtalen.

– Vi har tro på Slippers ambisjon om å gjøre strøm enklere, slik at folk kan ta gode og prisbevisste valg, sier Maren Martinsen, prosjektleder i Strategi og Vekst i Amedia.  

Sterk vekst og stor etterspørsel
Siden lanseringen høsten 2024 har Slipper etablert seg som en ledende aktør innen automatisert strømbytte, og har rekruttert over 50.000 brukere til tjenesten.

– Slippers imponerende vekst på kort tid, kombinert med utviklingen i strømmarkedet og Amedias sterke rekkevidde, gir oss et godt utgangspunkt for å kunne oppnå gode resultater sammen, sier Martinsen.

Slippers mål er å sørge for enklere bytteprosess av strømleverandør.  

Med Amedia på laget, har Joakim Stene Preston, daglig leder i Slipper, stor tro på at  selskapet kan styrke brukerveksten ytterligere.

 – Amedias aviser har en unik rekkevidde, og gir oss mulighet til å nå ut til strømkunder i hele landet. Med Amedia på laget øker vi sjansen for å lykkes med vår overordnede visjon som er å skape et mer åpent og rettferdig strømmarked.




Kontakter

Maren Martinsen,
Prosjektleder, Strategi og Vekst i Amedia
Epost: maren.martinsen@amedia.no
Telefon: 482 49 685

Joakim Stene Preston
Daglig leder
Epost: joakim@slipper.no
Telefon: 955 29 599

Om Amedia

Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.

Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.

Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.

Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.

Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.

I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.

I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye