Tore Nilssen skal lede avisdeskene i Schibsted
Sjefredaktørene i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har ansatt Tore Nilssen (51) som felles leder for avisdeskene i mediehusene.

I den nyopprettede rollen får Tore Nilssen ansvar for å lede sideproduksjonen i de tre avisene. På sikt er ambisjonen også å jobbe tettere sammen med VG.
- Vi har alt å vinne på å jobbe tettere sammen. Målet er å fortsette med å lage de beste papiravisene og få dem til å leve lengst mulig. Dette er et viktig steg på veien, sier Tore Nilssen.
Mange norske aviser har redusert frekvensen i avissutgivelsene de seneste årene. Schibsted-avisene har ikke planer om det, og ønsker heller å opprettholde seksdagersavisen så lenge som mulig. Tettere samarbeid om desk og sideproduksjon er ett av tiltakene for å sikre at papiravisen er bærekraftig også i årene fremover.
- Det er for mange ting vi har gjort både tre og fire ganger for å få det på plass i de ulike avisene. Et tettere samarbeid vil gjøre ting enklere både innenfor produktutvikling og teknisk utvikling, sier Tore Nilssen.
Tore Nilssen er opprinnelig fra Stavanger. Han har til sammen jobbet 28 år i Bergens Tidende og Aftenposten. Først som journalist og senere som redaksjonell leder for flere avdelinger i Bergens Tidende, før han gikk til Aftenposten som desksjef i 2023.
- Tore Nilssen er en erfaren redaksjonell leder, som de siste årene har ledet arbeidet med å ruste deskene i Schibsted-avisene for fremtiden. Tore kjenner byene, avisene og folkene som jobber hos oss meget godt, og har klare tanker om hvordan vi kan utvikle oss videre fremover. Jeg er veldig glad for at sjefredaktørene har bedt Tore om å ta på seg dette ansvaret, sier Øyulf Hjertenes, konserndirektør for Norge i Schibsted og ansvarlig for printverdikjeden i medieselskapet.
Tore Nilssen tiltrer i rollen 1. september 2025.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tore Nilssen, leder for desk i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad, telefon: 99267951
Kontakter
Øyvind Vormeland SalteKommunikasjonssjefSchibsted
Tel:+47 992 39 021oyvind.salte@schibsted.comBilder

Om Schibsted
Schibsted (schibstedmedia.com) har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme. Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Schibsted har rundt 2500 ansatte i Norge, Sverige, Finland og Polen. Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre avhenger av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Nytt produktløft i Schibsted — rigger for fremtidens mediebruk30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler all produktutvikling i en ny organisasjon ledet av CPO Espen Sundve. Med 230 ansatte organisert i helt nye team, skal Schibsted bygge fremtidsrettet og skalerbar teknologi – med ambisjon om å forme Nordens ledende mediehus.
Schibsted legger ned driften i Inzpire.me – fortsetter satsing på Max Social25.6.2025 09:36:49 CEST | Pressemelding
Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influencer marketing.
Schibsteds norske mediehus øker digitale inntekter – flere forbedrer lønnsomheten17.6.2025 11:09:35 CEST | Pressemelding
Flere av de norske selskapene i Schibsted både styrket den digitale posisjonen og forbedret økonomien i et krevende 2024.
Schibsted ser fremover etter krevende overgangsår: – Et nytt fundament17.6.2025 11:07:20 CEST | Pressemelding
Fjoråret ble preget av fallende printinntekter, et krevende annonsemarked og kostnader knyttet til etableringen av et nytt konsern. Samtidig markerte 2024 starten på et nytt kapittel for Schibsted, med nytt eierskap, tydeligere prioriteringer og grep for å rigge selskapet for fremtiden.
Julia Geitvik blir ny kommersiell direktør i VG11.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Som ny kommersiell direktør får Julia Geitvik en sentral rolle i å sikre inntektene som skal bære VGs journalistikk i årene som kommer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom