Samferdselsdepartementet

Klart for fase 2 av Bypakke Grenland i Telemark: – Det gode arbeidet for enklare og grønare reisekvardag held fram

Del

Samferdselsdepartementet la i dag, 20. juni 2025, fram forslag om delvis bompengefinansiering av Bypakke Grenland fase 2.

– Med fase 2 av bypakken kjem det ei rekkje prosjekt som fremjar god og grøn utvikling av sentrum og knutepunkt. Målet er å gjere det meir attraktivt å reise kollektivt, sykle og gå, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.

Bypakka er eit samarbeid mellom kommunane Skien, Porsgrunn og Siljan, Telemark fylkeskommune, Jernbanedirektoratet, Statens vegvesen og Statsforvaltaren. Framlegget er i tråd med lokalpolitiske vedtak.

Bypakke Grenland fase 2 skal først og fremst bidra til at veksten i persontransport skjer med kollektivtransport, sykling og gonge (nullvekstmålet). Staten bidreg med til saman 386 millionar 2025-kroner i avtaleperioda 2025-2028 for ny belønningsavtale med Grenland.

– Fase 2 av bypakken betyr betre framkome i kvardagen for både folk og næringstransport, seier samferdselsministeren.

Betre framkome for buss, gonge og sykkel

Pakka som er lagt fram for Stortinget, inneheld ei rekkje veg-, gang-, sykkel- og kollektivtiltak på kommunal veg, fylkesveg og riksveg.

I områda omkring Porsgrunn stasjon og Kammerherreløkka bussterminal skal det skapast nye og oppgraderte byrom. Det vil bidra til ein betre reisekvardagen for kollektivpassasjerar, gåande og syklande. I Skien sentrum kjem det betre og meir attraktive løysingar for mjuke trafikantar inn mot kollektivknutepunktet ved Landmannstorget og andre delar av sentrum. Tiltak som bygger opp under ei god sentrums- og knutepunktutvikling er også høgt prioritert i Siljan.

Samanhengande sykkelinfrastruktur med god framkome er prioritert der det er eit potensial for fleire syklistar. For å sikre effektiv næringstransport og god framkome for buss, er det også prioritert fleire tiltak på vegnettet, mellom anna utbetring av flaskehalsar.

Ingen nye bomstasjonar

Samla økonomisk ramme er rekna til om lag 3,2 milliardar kroner. Finansieringa er basert på bompengar, kommunale og fylkeskommunale midlar.

Bompengeinnkrevjinga er basert på ordninga slik ho er i dag i Bypakke Grenland fase 1. Det kjem ikkje nye bomstasjonar. I tråd med dei lokale vedtaka foreslås det å auke grunntakstane samanlikna med dagens nivå og innføre betaling for lette nullutsleppskjøretøy. Det er lagt til grunn at innkrevjinga kan vare i ti år.

Krev sterk kontroll med kostnadane

Det er lagt opp til aktiv porteføljestyring av bypakken. I porteføljen som er lagt fram er inntekter og kostnader i balanse.

I proposisjonen går det fram at prosjekta skal gjennomførast innanfor rammene av fastsett gjennomsnittstakst, fylkeskommunal lånegaranti og innkrevjingsperiode. Det er ein føresetnad at kostnadskontrollen er sterk, og at auke i kostnadane og/eller inntektssvikt i bypakken skal handterast ved kutt i porteføljen.

Nøkkelord

Kontakter

Om oss

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.

Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye