Klart for fase 2 av Bypakke Grenland i Telemark: – Det gode arbeidet for enklare og grønare reisekvardag held fram
Samferdselsdepartementet la i dag, 20. juni 2025, fram forslag om delvis bompengefinansiering av Bypakke Grenland fase 2.
– Med fase 2 av bypakken kjem det ei rekkje prosjekt som fremjar god og grøn utvikling av sentrum og knutepunkt. Målet er å gjere det meir attraktivt å reise kollektivt, sykle og gå, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Bypakka er eit samarbeid mellom kommunane Skien, Porsgrunn og Siljan, Telemark fylkeskommune, Jernbanedirektoratet, Statens vegvesen og Statsforvaltaren. Framlegget er i tråd med lokalpolitiske vedtak.
Bypakke Grenland fase 2 skal først og fremst bidra til at veksten i persontransport skjer med kollektivtransport, sykling og gonge (nullvekstmålet). Staten bidreg med til saman 386 millionar 2025-kroner i avtaleperioda 2025-2028 for ny belønningsavtale med Grenland.
– Fase 2 av bypakken betyr betre framkome i kvardagen for både folk og næringstransport, seier samferdselsministeren.
Betre framkome for buss, gonge og sykkel
Pakka som er lagt fram for Stortinget, inneheld ei rekkje veg-, gang-, sykkel- og kollektivtiltak på kommunal veg, fylkesveg og riksveg.
I områda omkring Porsgrunn stasjon og Kammerherreløkka bussterminal skal det skapast nye og oppgraderte byrom. Det vil bidra til ein betre reisekvardagen for kollektivpassasjerar, gåande og syklande. I Skien sentrum kjem det betre og meir attraktive løysingar for mjuke trafikantar inn mot kollektivknutepunktet ved Landmannstorget og andre delar av sentrum. Tiltak som bygger opp under ei god sentrums- og knutepunktutvikling er også høgt prioritert i Siljan.
Samanhengande sykkelinfrastruktur med god framkome er prioritert der det er eit potensial for fleire syklistar. For å sikre effektiv næringstransport og god framkome for buss, er det også prioritert fleire tiltak på vegnettet, mellom anna utbetring av flaskehalsar.
Ingen nye bomstasjonar
Samla økonomisk ramme er rekna til om lag 3,2 milliardar kroner. Finansieringa er basert på bompengar, kommunale og fylkeskommunale midlar.
Bompengeinnkrevjinga er basert på ordninga slik ho er i dag i Bypakke Grenland fase 1. Det kjem ikkje nye bomstasjonar. I tråd med dei lokale vedtaka foreslås det å auke grunntakstane samanlikna med dagens nivå og innføre betaling for lette nullutsleppskjøretøy. Det er lagt til grunn at innkrevjinga kan vare i ti år.
Krev sterk kontroll med kostnadane
Det er lagt opp til aktiv porteføljestyring av bypakken. I porteføljen som er lagt fram er inntekter og kostnader i balanse.
I proposisjonen går det fram at prosjekta skal gjennomførast innanfor rammene av fastsett gjennomsnittstakst, fylkeskommunal lånegaranti og innkrevjingsperiode. Det er ein føresetnad at kostnadskontrollen er sterk, og at auke i kostnadane og/eller inntektssvikt i bypakken skal handterast ved kutt i porteføljen.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt08-16 på hverdager
Tel:919 14 777sdinfo@sd.dep.noOm oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Flere utenlandske bilister må nå betale for seg i norske bomstasjoner8.10.2025 15:30:00 CEST | Pressemelding
Et system er nå på plass som sikrer at langt færre utenlandske bilister slipper unna bompenger i Norge. I fjor gikk bompengeselskapene glipp av 117 millioner kroner i ubetalte bompenger.
Nordlandsbanen kan snart åpne nord for Levanger – midlertidig togverksted skal bygges i Bodø8.10.2025 12:31:51 CEST | Pressemelding
En løsning for bygging av midlertidig togverksted i Bodø har nå kommet på plass i rekordfart. Etter raset i Levanger 30. august i år, har det ikke vært mulig for SJ Norge å vedlikeholde togene som befinner seg nord for rasstedet.
Høring: Regjeringen ber om innspill om fremtidens flyrutetilbud26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– For regjeringen er det viktig at folk skal kunne bo og leve gode liv i hele landet, og i distriktene er det regionale flytilbudet avgjørende. Derfor vil vi nå se på hvordan vi best mulig kan legge til rette for et enda bedre flyrutetilbud i hele landet til en overkommelig pris, både for de reisende og for staten som kjøper, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Høring: Regjeringen vil sikre et godt transportsystem for alle langs kysten26.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
– Regjeringen ønsker å sikre et best mulig kysttransportsystem – også i fremtiden. Det er viktig med god og effektiv transport av både gods og passasjerer langs kysten. Derfor har Oslo Economics utredet transport- og miljøaspekter i kystrutetjenesten. Nå ønsker vi å invitere til en åpen høring av rapporten, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Ny finansieringsordning for Norske tog – resultat av statens tilbud om tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld17.9.2025 15:16:34 CEST | Pressemelding
I pressemelding av 10. september 2025 kunngjorde Samferdselsdepartementet at det samme dag kl. 12.00 fremsatte tilbud om tilbakekjøp av Norske togs eksisterende obligasjonsgjeld. Tilbakekjøpsprosessen er et avsluttende steg i omleggingen av finansieringsmodellen for Norske tog.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom