Julia Geitvik blir ny kommersiell direktør i VG
Som ny kommersiell direktør får Julia Geitvik en sentral rolle i å sikre inntektene som skal bære VGs journalistikk i årene som kommer.

Hun overtar rollen etter Christian Haneborg, som i mai gikk inn i konsernledelsen i Schibsted og ble konserndirektør for annonse.
– Julia bringer med seg solid kompetanse og et skarpt blikk for hvordan vi kan skape verdi gjennom innsikt, teknologi og sterke kommersielle konsepter. Hun har en imponerende evne til å kombinere strategisk forståelse med operativ gjennomføring, og jeg er svært glad for at hun tar over rollen i VG, sier Haneborg.
Geitvik vil kombinere rollen som Director Brand Development i Schibsted Marketing Services Norge, der hun også leder utviklingen av den kommersielle verdien til alle Schibsteds merkevarer. Hun har tidligere vært strategidirektør i Allente Nordic og hatt strategiroller i Amedia og Deloitte.
Bredt ansvar i et stort mediehus
Som kommersiell direktør vil Geitvik lede arbeidet med å videreutvikle VGs forretningsmodeller og sikre vekst i annonseinntekter. Rollen krever solid markedskompetanse og kommersiell forståelse, og innebærer tett samarbeid både med redaksjonen, teknologimiljøet og andre avdelinger i Schibsted. Målet er å sikre økonomisk bærekraft og bidra til at VG kan fortsette å investere i uavhengig journalistikk.
– Jeg gleder med til å få Julia med på laget. Hun har kraften og kompetansen som skal til for å videreutvikle dagens VG, sier Gard Steiro, ansvarlig redaktør og administrerende direktør i VG.
Han påpeker at den uavhengige og kritiske journalistikken aldri har vært viktigere.
– VG står støtt som hele Norges primære nyhetsdestinasjon, men vi trenger sterke ledere som kan bidra til at vi sikrer finansieringen av en robust redaksjon inn i fremtiden. Julia Geitvik er en slik leder, legger Steiro til.
– VG er et av de mest spennende og innflytelsesrike mediene i Norge, og det er en ære å få bli med på de neste kapitlene. Jeg ser frem til å bidra til å finansiere journalistikken gjennom å styrke VGs kommersielle posisjon og skape gode løsninger for våre annonsører, sier Julia Geitvik.
Geitvik har en mastergrad i International Business fra Copenhagen Business School, med utveksling til både Columbia University og City University of Hong Kong.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyKommunikasjonssjefSchibsted - Norge
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comOm Verdens Gang (VG)
Verdens Gang er del av Schibsted-konsernet, som også eier andre norske aviser slik som Aftenposten, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende.
VG består av ulike selskaper og avdelinger. Selskapene under VG er E24 og VGTV. Andre kjente merkenavn under VG er MinMote, Godt.no, Vektklubb, Dine Penger og Tek.no.
Avisen ble grunnlagt med utgangspunkt i Hjemmefronten ved avslutningen av andre verdenskrig, med motstandsmannen Christian A.R. Christensen som første ansvarlige redaktør.
Gard Steiro er i dag VGs administrerende direktør og ansvarlig redaktør.
Det er over 200 redaksjonelle medarbeidere i VG - fordelt på ulike avdelinger. I tillegg kommer administrasjon og de som jobber med kommersiell virksomhet.
VG er en døgnbemannet nyhetsorganisasjon, som produserer innhold for VG.no (web og app), papiravisen, magasiner og tredjeparts-plattformer.
Følg pressemeldinger fra Schibsted
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted
Schibsted fullfører oppkjøpet av TV4 og MTV fra Telia Company1.7.2025 10:12:19 CEST | Pressemelding
Schibsted kunngjør i dag at oppkjøpet av Telia Companys TV- og medievirksomhet (TVM) – TV4 i Sverige og MTV i Finland – er fullført. Transaksjonen markerer et viktig steg i retning av å bygge en sterkere og mer samlet nordisk medieportefølje som kombinerer nyhetsjournalistikk med engasjerende innhold på tvers av alle plattformer og formater.
Tore Nilssen skal lede avisdeskene i Schibsted30.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Sjefredaktørene i Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad har ansatt Tore Nilssen (51) som felles leder for avisdeskene i mediehusene.
Nytt produktløft i Schibsted — rigger for fremtidens mediebruk30.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Schibsted samler all produktutvikling i en ny organisasjon ledet av CPO Espen Sundve. Med 230 ansatte organisert i helt nye team, skal Schibsted bygge fremtidsrettet og skalerbar teknologi – med ambisjon om å forme Nordens ledende mediehus.
Schibsted legger ned driften i Inzpire.me – fortsetter satsing på Max Social25.6.2025 09:36:49 CEST | Pressemelding
Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influencer marketing.
Schibsteds norske mediehus øker digitale inntekter – flere forbedrer lønnsomheten17.6.2025 11:09:35 CEST | Pressemelding
Flere av de norske selskapene i Schibsted både styrket den digitale posisjonen og forbedret økonomien i et krevende 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom