Tone Krohn Clausen ny direktør for abonnement i Amedia
Tone Krohn Clausen er ansatt som ny direktør for Amedia abonnement.

– Amedia har en unik posisjon i det norske medielandskapet, og jeg har lenge fulgt arbeidet med å utvikle både abonnementsmodellen og +Alt-produktet med stor interesse. Jeg gleder meg til å bidra til videre vekst og innovasjon, og til å bli kjent med organisasjonen og leserne, sier hun.
Tone Krohn Clausen kommer fra stillingen som Director of Subscriptions Norway i Schibsted, hvor hun har hatt ansvar for abonnementsutvikling, produkt og kundeopplevelse på tvers av mediehus som VG, Aftenposten, E24 og Bergens Tidende.
Hun har over 20 års erfaring fra medie- og teknologibransjen, og har tidligere hatt lederroller i Canal Digital, Aschehoug og Schibsted, med særlig vekt på digital transformasjon, produktutvikling og kundeopplevelser.
Tone Krohn Clausen er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har bred erfaring med å bygge og lede tverrfaglige team og utvikle digitale tjenester som gir verdi for både brukere og virksomheter.
– Jeg motiveres av å se hvordan vi kan skape gode brukeropplevelser og bygge sterke relasjoner til abonnentene våre. Det gleder jeg meg til å gjøre sammen med dyktige kolleger i Amedia, sier hun.
– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge, Hun har vist sterk evne til å kombinere strategisk forståelse med operasjonell gjennomføring. Med Tone får vi en leder som vil styrke vår allerede dyktige abonnementsorganisasjon ytterligere, sier Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift i Amedia.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og har de siste årene hatt en sterk vekst i antall abonnenter. Selskapet har utviklet totalabonnementet +Alt, et unikt produkt som gir tilgang til innholdet i alle Amedias aviser i Norge og de fleste av konsernets partneraviser. Nå er dette i ferd med å bli en europeisk bransjestandard. Abonnementsinntektene er avgjørende for å sikre finansiering av uavhengig journalistikk i hele landet.
Tone Krohn Clausen begynner i Amedia 1. september.
Kontakter
Tone Krohn Clausen, direktør for abonnement i Amedia.
Telefon: 93 27 94 09
For Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift i Amedia:
Hallgeir Westrum, kommunikasjonssjef i Amedia.
Telefon: 90 75 07 64
Om Amedia
Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.
Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.
Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.
Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.
I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.
I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Mona Terjesen (43) blir ny redaktør og daglig leder i Karmøynytt2.6.2025 14:04:42 CEST | Pressemelding
Mona Terjesen er ansatt som ny ansvarlig redaktør og daglig leder i Karmøynytt. – Jeg gleder meg veldig. Karmøy er en spennende kommune, sier den erfarne journalisten og redaktøren.
Martin Kristiansen ny redaktør i Lofot-Tidende30.5.2025 15:37:30 CEST | Pressemelding
Martin Kristiansen (55) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder. Kristiansen tiltrer stillingen senest 15. august 2025.
Hordaland28.5.2025 10:06:02 CEST | Pressemelding
Øystein Silde Frønsdal (29) er tilsett som ny ansvarleg redaktør og dagleg leiar i avisa Hordaland på Voss. Han kjem frå avisa Firda, der han har vore konstituert i ei tilsvarande rolle sidan mars.
Agder-skoler blir arena for Amedias ung-prosjekt27.5.2025 10:00:22 CEST | Pressemelding
Amedia har valgt Agder som arena for «Ungt medborgerskap», et prosjekt som skal få unge til å bli mer kritiske og samfunnsbevisste.
Tar grep for å få unge til å tenke kritisk27.5.2025 10:00:04 CEST | Pressemelding
Amedia lanserer «Ungt medborgerskap», et prosjekt som skal bidra til at dagens unge blir mer nyhetsbevisste og aktive deltakere i samfunnsdebatten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom