Amedia

Tone Krohn Clausen ny direktør for abonnement i Amedia

Del

Tone Krohn Clausen er ansatt som ny direktør for Amedia abonnement.

– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge, sier konserndirektør Gisle Torheim i Amedia.
– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge, sier konserndirektør Gisle Torheim i Amedia. Foto: Ihne Pedersen / Amedia

– Amedia har en unik posisjon i det norske medielandskapet, og jeg har lenge fulgt arbeidet med å utvikle både abonnementsmodellen og +Alt-produktet med stor interesse. Jeg gleder meg til å bidra til videre vekst og innovasjon, og til å bli kjent med organisasjonen og leserne, sier hun.

Tone Krohn Clausen kommer fra stillingen som Director of Subscriptions Norway i Schibsted, hvor hun har hatt ansvar for abonnementsutvikling, produkt og kundeopplevelse på tvers av mediehus som VG, Aftenposten, E24 og Bergens Tidende.

Hun har over 20 års erfaring fra medie- og teknologibransjen, og har tidligere hatt lederroller i Canal Digital, Aschehoug og Schibsted, med særlig vekt på digital transformasjon, produktutvikling og kundeopplevelser.

Tone Krohn Clausen er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har bred erfaring med å bygge og lede tverrfaglige team og utvikle digitale tjenester som gir verdi for både brukere og virksomheter.

– Jeg motiveres av å se hvordan vi kan skape gode brukeropplevelser og bygge sterke relasjoner til abonnentene våre. Det gleder jeg meg til å gjøre sammen med dyktige kolleger i Amedia,  sier hun.

– Vi er svært glade for å få Tone med på laget. Hun har solid erfaring fra noen av de mest avanserte abonnementsmiljøene i Norge, Hun har vist sterk evne til å kombinere strategisk forståelse med operasjonell gjennomføring. Med Tone får vi en leder som vil styrke vår allerede dyktige abonnementsorganisasjon ytterligere, sier Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift i Amedia.

Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og har de siste årene hatt en sterk vekst i antall abonnenter. Selskapet har utviklet totalabonnementet +Alt, et unikt produkt som gir tilgang til innholdet i alle Amedias aviser i Norge og de fleste av konsernets partneraviser. Nå er dette i ferd med å bli en europeisk bransjestandard. Abonnementsinntektene er avgjørende for å sikre finansiering av uavhengig journalistikk i hele landet.

Tone Krohn Clausen begynner i Amedia 1. september.

Kontakter

Tone Krohn Clausen, direktør for abonnement i Amedia.
Telefon: 93 27 94 09

For Gisle Torheim, konserndirektør for finans, strategi og kommersiell drift i Amedia:
Hallgeir Westrum, kommunikasjonssjef i Amedia.
Telefon: 90 75 07 64

Om Amedia

Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.

Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.

Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.

Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.

Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.

I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.

I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye