Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.

– Jordbær hører naturlig hjemme på 17. mai-bordet, og i år ser vi en særlig stor interesse for å sikre seg ferske bær til en god pris. Med over 25 vogntog jordbær allerede solgt, ligger vi an til å passere én million kurver solgt i Extra alene, sier kjededirektør Håvard Jensen i Extra.
Extra står for rundt 70 prosent av det totale jordbærsalget i Coop, mens de øvrige butikkene Obs, Coop Mega og nabolagsbutikkene Coop Prix, Marked og Matkroken dekker resten.
Jensen fremhever også at Extra nylig vant Dagbladets pristest av 17. mai-handlekurven, og understreker at dette bekrefter kjedens posisjon som den billigste lavpriskjeden i Norge.
– Vi er svært fornøyde over å bli kåret til den billigste lavpriskjeden i denne pristesten over 17. mai-varer. Det viser at vi ikke bare tilbyr jordbær til lave priser, men at hele handlekurven til nasjonaldagen blir rimeligere hos oss. Det er et resultat av vårt langsiktige arbeid med å holde prisene lave, og gi våre medlemmer mest mulig for pengene.
Mai-måned byr på en rekke festdager og fridager som også representerer flere og større utgifter for mange familier. For mange er det viktigere enn noen gang å kunne handle rimelig.
– Vårt mål er at kundene våre, som er de som eier oss, skal få alt de trenger til 17. mai til lavest mulig pris. Nasjonaldagen skal handle om glede, gode matopplevelser og samvær. Derfor har vi senket prisene på flere av de typiske varene til feiringen, slik at det blir enklere å fylle handlekurven uten å tømme lommeboka, sier Jensen.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noOm Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra: Kutter prisen igjen!31.3.2025 07:04:29 CEST | Pressemelding
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom