Her er nordmenns påskefavoritter
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!

Ifølge REMA 1000s grillundersøkelse fra april 2025, gjennomført av Norstat blant et landsrepresentativt utvalg respondenter, sier flere enn en av tre nordmenn at de starter grillsesongen rundt påsketider.
– Vi ser at kundene handler grillvarer til påske. Det er åpenbart at mange håper på godt vær og mulighet til å ta middagen utendørs, sier Mellbye. Den siste uken har det vært solgt over 160 000 pakker med grillpølser hos REMA 1000. Det er 16 prosent mer enn uken før. Også varer som pølsebrød, lomper, hamburgere og hamburgerbrød har økt opp mot 80 prosent salget siste uken.
En måned med påskekos
Allerede mandag 17. mars kunne kundene fylle opp påskekurven med favoritter til lave priser hos REMA 1000. Og blant påskevarene som har funnet veien til aller flest av kundenes handlekurver er ketchup, kvikklunsj og grove rundstykker fra Hatting.
– Påsken kom sent i år, men ikke til oss i REMA 1000. Vi ville skape påskestemning tidlig, derfor kuttet vi prisene slik at kundene våre fikk god tid til å kose seg litt ekstra, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
40 varer til påskekutt
Ifølge grillundersøkelsen er det nettopp pølser som er det første nordmenn slenger på grillen nå som grillsesongen åpner. En av tre oppgir pølser som det første de griller, mens like mange (30 %) sier de innleder grillsesongen med et kjøttstykke på grillen. 16 prosent planlegger hamburger som årets første grillmiddag.
- Det skal være enkelt for kundene å handle alt de trenger til påskegrillen til den billigste sluttsummen, sier Mellbye.
Frem til første påskedag kan kundene fylle opp med et bredt utvalg av varer til frokostbordet, tursekken, middagen og kveldskosen, totalt er det over 40 varer hvor prisene har blitt kuttet i forbindelse med påsken. I tillegg har det vært REMA 1000 sine faste kampanjer, inkludert 25 prosent bonus på åtte utvalgte frukt- og grøntvarer hver uke.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder



Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
Griller nordmenn tidligere enn før?11.4.2025 15:29:46 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra REMA 1000s grillundersøkelse viser at nordmenn er tidligere ute enn før med å finne frem grillen. Hele 3 av 10 sier de vanligvis starter grillsesongen i april – og med en sen påske i år, ligger alt til rette for at grill og påske går hånd i hånd.
Kraftig økning i salg av handlenett hos REMA 10009.4.2025 10:14:58 CEST | Pressemelding
Over 200.000 gjenbrukbare handlenett ble solgt under REMA 1000s seksdagers kampanje der prisen ble redusert til 6 kroner – et alternativ billigere enn plastposen. – Vi er overrasket og glade for at så mange kunder ønsket å være med på dette miljøtiltaket, sier Emilie Våge, leder for samfunnsansvar og bærekraft i REMA 1000.
TikTok-trend gir ellevill etterspørsel hos REMA 1000: Frosne granatepler endelig tilbake28.3.2025 13:23:32 CET | Pressemelding
I midten av februar ble frosne granateplekjerner lansert – og raskt revet ut av REMA 1000-butikkene. Nå er den populære frossenfrukten endelig her igjen. Butikkene gjør seg klare for storinnrykk.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom