Aprilsnarr: Widerøe innfører kakaoavgift
Økt kostnadsfokus og kraftig økte priser på kakao gjør at Widerøe dessverre ser seg nødt til å innføre kakaoavgift på samtlige kortbaneflygninger etter 1.mai. Avgiften innføres for å sikre at Widerøe kan fortsette å tilby sjokoladen “Liten og søt” til alle passasjerer på kortbanenettet.

“Liten og søt” har blitt et synonym for Widerøes flyturer. Om bord på selskapets minste fly serverer kabinbesetningen en smak av sjokolade underveis. Sjokoladen er et populært høydepunkt blant mange faste reisende og skaper smil blant passasjerene. For å kunne fortsette å tilby “Liten og søt” innfører Widerøe nå en kakaoavgift.
Sjokoladen er populær, men den kommer med en pris. Ekstremvær og skogbranner de siste årene har ført til dårlige avlinger av kakaobønner. Dette har resultert i rekordhøye priser for kakaobønner på de internasjonale børsene. Sjokoladeprodusentene har sett seg nødt til å øke prisene til kundene, og nå gjør Widerøe det samme.
Fra 1. mai innfører Widerøe en kakaoavgift på flybilletter. For flybilletter med de minste flyene, der “Liten og søt” serveres om bord, innfører selskapet en kakaoavgift på to (2) kroner.
“Vi vet at ‘Liten og søt’ er en del av opplevelsen om bord på våre minste fly. Vi kommer tett på våre reisende, og sjokoladen er et høydepunkt for mange. En tradisjon vi svært gjerne vil fortsette å tilby, men mot en liten pris,” sier Espen Steiro, kommersiell direktør i Widerøe.
Kontakter
Widerøe pressevakttelefonPressehenvendelser
Tel:+47 989 01 500presse@wideroe.noOm oss
Widerøe er Norges eldste flyselskap med over 3500 engasjerte medarbeidere. Widerøe består av datterselskapene Widerøe`s Flyveselskap AS, Widerøe Ground Handling AS, Widerøe Technical Services AS, Widerøe Zero AS, Widerøe Property AS og Widerøe Asset AS.
I Distrikts-Norge er Widerøes flyvninger av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur, og fungerer som distriktenes kollektivtransport. Widerøe Ground Handling håndterer bakketjenester på 41 lufthavner i Norge og Widerøe Technical Services er representert med tekniske baser og tjenester på fem ulike destinasjoner i Norge.
Widerøe AS er et heleid datterselskap i Norwegiankonsernet.
Følg pressemeldinger fra Widerøe
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Widerøe på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Widerøe
Eksklusiv førpremiere i 3000 kvm hangar: Flesland ble Hollywood for én kveld20.5.2025 21:23:05 CEST | Pressemelding
Årets mest actionspekkede kveld er godt i gang i Widerøes flyhangar på Flesland! Med nesten 1500 gjester viser vi – sammen med Bergen Kino – Norges førpremiere på det som ryktes å være den aller siste Mission: Impossible-filmen. Og det hele skjer i et autentisk luftfartsmiljø, hvor lukten av popcorn og jetfuel blandes idet Tom Cruise farer over et enormt lerret foran hangardøren.
Rekorddager og lojalitetsnyheter – klar for økt sommersatsing7.5.2025 08:09:08 CEST | Pressemelding
Widerøe opplevde sterk passasjervekst i april og satte to nye reiserekorder på enkeltdager. Med økt etterspørsel både lokalt og nasjonalt styrkes rutetilbudet inn mot sommeren. Samtidig opplyser selskapet at de har som mål å bli en del av lojalitetsprogrammet Norwegian Reward i løpet av høsten. Det stadig tettere samarbeidet med Norwegian gir sømløse reiseopplevelser for kundene.
Dyrtid? Nei takk! Slik reiser nordmenn i sommer5.5.2025 11:59:31 CEST | Pressemelding
Resultatene fra Widerøes årlige reiseundersøkelse viser at flere er økonomisk optimistiske og klare for å pakke kofferten denne sommeren. Vi reiser sørover, og over halvparten av oss har planer om å feriere i utlandet. Til tross for ferieplaner har tre av fire nordmenn ennå ikke bestilt årets sommerferie. Den internasjonale trenden med å feriere alene har fortsatt ikke fått fotfeste blant nordmenn – i hvert fall ikke foreløpig.
Økt kapasitet og bedre forbindelser: Nye muligheter for nordmenns sommerreiser4.4.2025 08:12:11 CEST | Pressemelding
Mars endte opp med solid vekst for Widerøe, med en økning i kapasiteten på ni prosent sammenlignet med mars 2024. Vi har satt inn større fly og økt frekvensen på flere ruter for å imøtekomme den voksende etterspørselen. Kabinfaktoren økte, og Nord-Norge seiler opp som en het kandidat for sommerferien.
Norwegian-konsernet tar storeslem i årets norske Sustainable Brand Index12.3.2025 15:44:19 CET | Pressemelding
Widerøe sikrer posisjonen som bransjevinner blant flyselskapene, og Norwegian kommer inn på andreplass og klatrer hele 37 plasser på kåringen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom