Eksklusiv førpremiere i 3000 kvm hangar: Flesland ble Hollywood for én kveld
Årets mest actionspekkede kveld er godt i gang i Widerøes flyhangar på Flesland! Med nesten 1500 gjester viser vi – sammen med Bergen Kino – Norges førpremiere på det som ryktes å være den aller siste Mission: Impossible-filmen. Og det hele skjer i et autentisk luftfartsmiljø, hvor lukten av popcorn og jetfuel blandes idet Tom Cruise farer over et enormt lerret foran hangardøren.

Deler av storfilmen er spilt inn i Norge og inneholder drøssevis av luftige scener. Fantastisk lyd og bilde fylte den over 3000 kvadratmeter store hangaren vår. Da Bergen Kino fortalte Paramount Pictures om kinolokalet, responderte de med å gjøre dette til stedet for Norges eksklusive førpremiere.
Øvrige Mission: Impossible-fans i Norge må vente til i morgen.
Kontakter
Widerøe pressevakttelefonPressehenvendelser
Tel:+47 989 01 500presse@wideroe.noBilder
Om oss
Widerøe er Norges eldste flyselskap med over 3700 engasjerte medarbeidere. Widerøe består av datterselskapene Widerøe`s Flyveselskap AS, Widerøe Ground Handling AS, Widerøe Zero AS, Widerøe Property AS og Widerøe Asset AS.
I Distrikts-Norge er Widerøes flyvninger av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur, og fungerer som distriktenes kollektivtransport. Widerøe’s Flyveselskap flyr på anbud for Samferdselsdepartementet, i tillegg til egne kommersielle ruter. Selskapet utfører også tekniske tjenester på fem ulike lokasjoner i landet. Widerøe Ground Handling håndterer bakketjenester på 41 lufthavner i Norge.
Widerøe AS er et heleid datterselskap i Norwegiankonsernet.
Følg pressemeldinger fra Widerøe
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Widerøe på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Widerøe
Passasjerrekord for juni – og ny milepæl for Widerøe: Over 4 millioner passasjerer på ett år4.7.2025 08:01:28 CEST | Pressemelding
Juni ble en rekordmåned for Widerøe – intet mindre enn et hattrick: Den beste juni noensinne, den beste enkeltmåneden i selskapets historie, og for aller første gang har Widerøe passert fire millioner reisende i løpet av rullerende 12 måneder. Internasjonale turister strømmer til Norge for såkalte coolcations, og Widerøe setter samtidig nye kapasitetsrekorder denne sommeren. Men, det finnes fortsatt ledige seter.
Sterk kapasitetsvekst: Widerøe satser videre på Norge5.6.2025 08:11:58 CEST | Pressemelding
Widerøe rundet av våren med en økning i både antall passasjerer og frekvenser sammenlignet med mai 2024. Pristilfredsheten har steget jevnt det siste året etter innføringen av halvert makspris på anbudsnettet. Flyselskapet øker kapasiteten ytterligere og legger til rette for tidenes Norgesferie med et historisk rutetilbud.
Rekorddager og lojalitetsnyheter – klar for økt sommersatsing7.5.2025 08:09:08 CEST | Pressemelding
Widerøe opplevde sterk passasjervekst i april og satte to nye reiserekorder på enkeltdager. Med økt etterspørsel både lokalt og nasjonalt styrkes rutetilbudet inn mot sommeren. Samtidig opplyser selskapet at de har som mål å bli en del av lojalitetsprogrammet Norwegian Reward i løpet av høsten. Det stadig tettere samarbeidet med Norwegian gir sømløse reiseopplevelser for kundene.
Dyrtid? Nei takk! Slik reiser nordmenn i sommer5.5.2025 11:59:31 CEST | Pressemelding
Resultatene fra Widerøes årlige reiseundersøkelse viser at flere er økonomisk optimistiske og klare for å pakke kofferten denne sommeren. Vi reiser sørover, og over halvparten av oss har planer om å feriere i utlandet. Til tross for ferieplaner har tre av fire nordmenn ennå ikke bestilt årets sommerferie. Den internasjonale trenden med å feriere alene har fortsatt ikke fått fotfeste blant nordmenn – i hvert fall ikke foreløpig.
Økt kapasitet og bedre forbindelser: Nye muligheter for nordmenns sommerreiser4.4.2025 08:12:11 CEST | Pressemelding
Mars endte opp med solid vekst for Widerøe, med en økning i kapasiteten på ni prosent sammenlignet med mars 2024. Vi har satt inn større fly og økt frekvensen på flere ruter for å imøtekomme den voksende etterspørselen. Kabinfaktoren økte, og Nord-Norge seiler opp som en het kandidat for sommerferien.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom