TikTok-trend gir ellevill etterspørsel hos REMA 1000: Frosne granatepler endelig tilbake
I midten av februar ble frosne granateplekjerner lansert – og raskt revet ut av REMA 1000-butikkene. Nå er den populære frossenfrukten endelig her igjen. Butikkene gjør seg klare for storinnrykk.

Mandag 31. mars fylles endelig frysediskene hos REMA 1000 opp igjen med frosne granateple-kjerner. De over 682 kjøpmenn over hele Norge er klare for å møte etterspørselen blant kundene.
- Granateple er populært som aldri før, og de frosne granateple-kjernene har vært en kjempesuksess siden vi i REMA 1000 lanserte dem i februar. Vi er overveldet over responsen, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye. Hun forteller at frosne granatepler er et produkt som ble utviklet av og for REMA 1000 i 2024, og lansert i markedet i 2025.
Over 100 000 poser på vei
Førstkommende mandag blir sju tonn frosne granateple-kjerner tilgjengelig i REMA 1000 sine butikker. Dette tilsvarer 28 000 poser. I begynnelsen av april kommer det ytterligere 20 tonn granateple-kjerner, for å møte etterspørselen blant kundene. En pose inneholder 250 gram granateple-kjerner.
- Vi håper at vi nå har skaffet nok leveranser til å møte etterspørselen inn mot sommeren. Heldigvis har vi gode alternativer til disse frossenposene også, blant annet ferske granateple-kjerner i beger og hele granatepler, sier Mellbye.
I tillegg til den elleville etterspørselen etter frosne granateple-kjerner, opplever REMA 1000 en tydelig økning i salg av beger med ferske granateple-kjerner og hele granatepler. Siden nyttår har salget av hele granatepler økt med åtte prosent, mens beger med ferske granateple-kjerner har økt med nesten 60 prosent sammenlignet med samme periode i 2024.
Sunn TikTok-trend
Salget av granatepler er i tråd med REMA 1000 sin satsning og ambisjon om å selge mer frukt og grønt til kundene, i tråd med helsemyndighetenes anbefalinger. Mellbye mener det er viktig å følge de sosiale mediene tett, for å forstå utviklingen og trendene i markedet, også når det gjelder økt inntak av frukt og grønt.
- Kraften som ligger i de sosiale mediene kjenner vi alle til. Og derfor er det særlig positivt at vi også får denne typen sunne trender, som økt etterspørsel av produkter av kiwi, cottage cheese, bakte poteter og nå; frosne granateple-kjerner. Dette er SoMe-trender vi heier på, sier Mellbye.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder


Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli14.5.2025 13:22:35 CEST | Pressemelding
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom