Medietilsynet: færre regelbrot, men fleire sanksjonar i fjor
Medietilsynet gav i 2024 tre gebyr og seks åtvaringar etter regelbrot. Det er det høgaste talet på sanksjonar på fleire år.

Medietilsynet gjennomførte 33 tilsynsaktivitetar i fjor, om lag på nivå med året før. Medietilsynet fører tilsyn med kringkastingsregelverket, bildeprogramlova og reglane for mediestøtte. Tal på sanksjonar i form av gebyr eller åtvaring auka frå seks i 2023 til ni i 2024.
Det blei gitt tre gebyr som følge av brot på kringkastingslova i fjor. Dette gjaldt saker der det enten var klare regelbrot eller gjentatte brot på same føresegn. Dei aktørane som fekk gebyr, er Discovery, NRK og Radio Midtfylket. Dei seks åtvaringane kom etter fem brot på kringkastingslova og eitt på bildeprogramlova.
– Vi legg vekt på informasjon og rettleiing i tilsynsarbeidet og har god dialog med aktørane om regelverket. Nokon gonger tilseier alvoret i regelbrotet likevel at vi må reagere med åtvaring eller gebyr, seier direktør i Medietilsynet, Mari Velsand.
Reglar skal beskytte publikum
I 2024 var dei fleste tilsynsaktivitetane knytte til korleis tilbydarane følger reglane om reklame, sponsing og produktplassering.
– Formålet med desse reglane er blant anna å beskytte publikum mot for stort kommersielt trykk og gjere dei merksame når dei blir utsette for kommersielle bodskap, seier Velsand.
Medietilsynet har faste kontrollar med korleis reglane for reklame, sponsing og produktplassering blir følgde opp knytt til nylanseringar av ulike tv-programseriar kvar vår og haust. I 2024 viste vårkontrollen at det var færre brot enn tidlegare, noko som gjorde at Medietilsynet nedskalerte kontrollen noko på hausten.
Rettleiing om aldersgrenser
Etter ei lovendring set distributørane nå sjølve aldersgrenser på kinofilmar, mens Medietilsynet fører tilsyn ved mistanke om feil aldersgrense.
I 2024 blei det ført tilsyn med elleve kinofilmar. I tre tilfelle vurderte Medietilsynet at aldersgrensa på filmen var i strid med retningslinjene, og i eitt av tilfella fekk distributøren åtvaring. Medietilsynet gav rettleiing i 27 saker, og i alle tilfella blei Medietilsynets vurdering følgd.
Heile Tilsynsrapporten 2024 finn du her.
Fakta om Medietilsynets tilsynsaktivitetar i 2024
- Det blei gjennomført 33 tilsynsaktivitetar: 20 tilsyn etter kringkastingsregelverket, 11 etter bildeprogramlova og kontroll med 2 aktørar som fekk produksjonstilskott.
- Det blei gitt fem åtvaringar og tre gebyr for brot på kringkastingsregelverket.
- Ofte blir fleire program og fleire aktørar kontrollerte i eitt og same tilsynet. Resultatet kan vere at reglane i all hovudsak er følgde i majoriteten av programma eller hos dei fleste aktørane, sjølv om eit tilsyn avdekker brot.
- Det primære verktøyet for Medietilsynet for å sikre at reglane blir følgde, er dialog og rettleiing. Dersom aktørar bryt regelverket fleire gonger, dersom det er grove brot, eller dersom aktørane ikkje viser vilje til å gjere endringar når Medietilsynet påpeikar brot, kan Medietilsynet gi åtvaring, gebyr eller tvangsmulkt.
Nøkkelord
Kontakter
Bengt-Eigil RuudkommunikasjonsrådgiverKommunikasjon og rådgivning
Tel:+4790667828bengt-eigil.ruud@medietilsynet.noOm Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder barn og unge i bruk av digitale medier, fører tilsyn med aldersgrenser for film, forvalter støtteordninger, fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kultur- og likestillingsdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Lav bevissthet om produktplassering hos norske TV-seere21.3.2025 06:50:00 CET | Pressemelding
Bare fire av ti har lagt merke til at program på norske TV-kanaler og strømmetjenester er merket med produktplassering, ifølge en undersøkelse som Kantar har gjort på oppdrag fra Medietilsynet. En like lav andel vet hva denne merkingen faktisk betyr.
Nordisk Film Kino får advarsel av Medietilsynet for skremmende kinoreklame20.3.2025 06:50:00 CET | Pressemelding
Medietilsynet har gitt Nordisk Film Kino advarsel for å ha sendt skremmende kinoreklame før en film med aldersgrense seks år. Dette er første gang en kino får advarsel for brudd på bildeprogramloven.
Endringer i innovasjonsstøtte til mediene på høring12.3.2025 16:25:04 CET | Pressemelding
Forslag om endringer i ordningen for innovasjons- og utviklingstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier er nå sendt på høring.
Medietilsynet mener at TV 2 oppfyller lovkrav for distribusjon av VM7.3.2025 14:19:59 CET | Pressemelding
TV 2 oppfyller kravene i kringkastingsregelverket om bred distribusjon og vederlagsfri tilgang til VM ved distribusjon på TV 2 Direkte, mener Medietilsynet. Vurderingen er gjort som følge av avtaleforhandlingene mellom TV 2 og Telia, som gjør at en del seere ikke får tilgang til dette tilbudet.
Medietilsynet får tilsynsansvar for DSA28.2.2025 14:14:55 CET | Pressemelding
Regjeringen har besluttet at Medietilsynet, Forbrukertilsynet, Datatilsynet og Nkom får ansvaret for å håndheve EU-forordningen Digital Services Act (DSA) når regelverket blir en del av norsk rett. Nkom blir norsk DSA-koordinator.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom