KIWI er Norges best likte dagligvarekjede
Ferske tall fra analysebyrået YouGov viser at KIWI er landets sterkeste merkevare innen dagligvare. – Tusen takk til både kunder og medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

– Dette er et resultat av alt arbeidet som legges ned hver eneste dag i KIWI-butikker over hele landet av våre 15 000 grønnkledde medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
KIWI har i mange år vært helt i toppen av YouGovs rangeringer, og er i år på fjerdeplass totalt av alle merkevarene i landet. Også i fjor ble vi rangert som Norges fjerde sterkeste merkevare, og høyest blant dagligvarekjedene for niende året på rad. Kjuus er tydelig på hva som er vinneroppskriften:
– Det er kunden som er sjefen, og dem lytter vi til. Samtidig er det folka våre som bidrar til at vi skiller oss ut. Jeg er sikker på at hvert eneste hei i kassa og hvert smil til kundene i butikken gjør at vi får slike tilbakemeldinger som denne undersøkelsen. Tusen takk til alle kundene våre som gjør oss bedre og til alle medarbeidere som står på året rundt, sier KIWI-sjefen.
Kriteriene som YouGov rangerer merkevarene etter, er et gjennomsnitt av parametere som kvalitet, inntrykk generelt, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.
KIWI har også vært i toppen av andre liknende undersøkelser de siste årene, som bærekraftskåringen Sustainable Brand Index.
– Vi skal være den grønneste kjeden og fortsette arbeidet for klimavennlige løsninger i butikkene, reduksjon av matsvinn, sunnhet til folket, samarbeid med ulike organisasjoner og å gi kassevis av muligheter for mennesker både i og utenfor KIWI, sier Kjuus.
Kontakter
Kristine Aakvaag ArvinKommunikasjonsdirektørKIWI
Tel:98844830kristine.arvin@kiwi.noFølg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
KIWI kutter prisene på alt alkoholfritt øl – igjen22.4.2025 15:59:06 CEST | Pressemelding
Sist KIWI kuttet prisene på alkoholfritt øl, økte salget med 135 prosent. Nå gjentas suksessen, og kjeden kutter prisene med minst 30 prosent på alt alkoholfritt øl. Priskuttet varer ut festmåneden mai.
Priskrig på frukt og grønt gir salgsboom10.4.2025 14:48:23 CEST | Pressemelding
Etter tre uker med dobbel bonus og kraftige priskutt hos KIWI, har kundene kjøpt 20 prosent mer frukt og grønt. – En seier for folkehelsa, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
Prisdryss til NorgesGruppens leverandører10.4.2025 11:16:13 CEST | Pressemelding
På et stort arrangement for NorgesGruppens leverandører på Vippa i Oslo i går kveld ble prisen for årets leverandør, årets nyhet, årets KAM og årets entreprenør delt ut. Her er vinnerne:
NorgesGruppen Servicehandel og Certas inngår ny samarbeidsavtale28.3.2025 08:56:15 CET | Pressemelding
NorgesGruppen Servicehandel og Certas, et DCC Energy-selskap, skal samarbeide i 10 nye år om å drive butikk og bilvask på Essos energistasjoner over hele Norge. Den nye avtalen betyr fullt fokus på å videreutvikle matkonseptene og bilvasktilbudet på over hundre stasjoner.
NorgesGruppen kjøper seg opp i Kaffebrenneriet26.3.2025 14:00:00 CET | Pressemelding
NorgesGruppen og Kaffebrenneriet har samarbeidet og delt eierskap i nesten 30 år. Når gründerne nå ønsker å selge seg ned er det naturlig for NorgesGruppen å kjøpe seg opp i kaffebarkjeden.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom