Norske Hudd topper App Store – slår de globale gigantene
Den norske sosiale plattformen Hudd har inntatt førsteplassen i både App Store og Google Play foran Threads, Facebook og alle andre sosiale medier. Siden lanseringen i november, altså for to måneder siden, har 35 000 brukere registrert seg på Hudd. Og veksten øker daglig.

Nordmenn har fått nok: Velger Hudd fremfor ekkokamre og falske nyheter
Etter at Meta (Facebook, Instagram, Threads og Whatsapp) bestemte seg for å ta bort faktasjekking og samtidig øke spredningen av falsk informasjon og nyheter har den norske appen merket at nordmenn har fått nok.
“Vi ser en tillitskrise i sosiale medier. Folk er lei av å bli manipulert, lei av ekkokamre, lei av at det som skaper mest splid får mest oppmerksomhet. Hudds suksess viser at folk ønsker noe annet.” – Eigil Arff Tarjem, Daglig leder i Hudd
Hudd skiller seg fra de globale aktørene ved å tilby kun verifiserte brukere som benytter sitt ekte navn. Hudd har heller ikke algoritmer som styrer hvilket innhold du får se - alt innhold i appen er kronologisk.
– “Sosiale medier i dag er designet for at du skal scrolle så lenge som mulig – ikke for at du skal være sosial. Hudd gjør det motsatte: Vi viser deg innhold fra venner, familie og lokalmijø - ingen støy og ikke noe hjernedødt dopaminskapende innhold” – Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd

Dette er bare starten
Samtidig som veksten øker signifikant, jobbes det kontinuerlig med videreutvikling av appen. Etter tydelige tilbakemeldinger fra brukerne er bedriftsprofiler nå på vei, slik at lokale aktører som elektrikere, bakere, kulturhus og andre kan være synlige i sine nærområder.
– “2025 blir året hvor vi viser at et sosialt nettverk faktisk kan være sosialt. Vi er i startgropen, og med brukerne i førersetet kommer Hudd bare til å bli bedre og bedre.” - Eigil Arff Tarjem, gründer av Hudd

Nøkkelord
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreCCOHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Lenker
Hudd - Trygt. Lokalt. Ekte
Hudd er Norges eneste sosiale plattform bygget for trygghet, fellesskap og ekte relasjoner. Kun verifiserte brukere, ingen bannerannonser, ingen manipulerende algoritmer. Hudd gir deg oppdateringene du trenger – fra venner, familie, foreldregruppen eller lokalsamfunnet – uten støy og distraksjoner. Plattformen utvikles i samspill med brukerne og setter fellesskapet først.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Snapchat og Meta trener KI på innholdet ditt – Hudd lover å aldri gjøre det29.8.2025 13:08:01 CEST | Pressemelding
Etter NRKs sak i dag om at Snapchat trener kunstig intelligens på brukernes innhold uten samtykke, markerer Hudd tydelig avstand. – Vi vil aldri bruke innholdet ditt til KI-trening eller videresalg, sier gründer Eigil Arff Tarjem.
Aldersgrense på sosiale medier? Fine ord, men globalt luftslott12.8.2025 10:31:11 CEST | Pressemelding
På partilederdebatten under Arendalsuka fikk vi et av kveldens tydeligste øyeblikk: Spørsmålet var enkelt – Bør det bli aldersgrense på 15 år for TikTok, Snapchat og Instagram? 8 av 9 partier svarte ja. FrP sa nei, med begrunnelsen om at «barna finner omveier uansett».
Betal eller del mer data: Reaksjonene på Metas grep gir rakettfart til norsk alternativ31.7.2025 08:34:43 CEST | Pressemelding
I løpet av de siste ukene har Meta tatt to kontroversielle grep: De har begynt å bruke private meldinger i Messenger til å trene kunstig intelligens – og de har igjen sendt pushvarsel og gitt muligheten for å betale for å slippe personifisert reklame. Det har fått mange til å reagere. Nå melder den norske sosiale plattformen Hudd om en eksplosiv økning i nye brukere. – Det er en femdobling i antall som blir med på Hudd hver eneste dag, sier kommunikasjonssjef Jonas Floberg Åkre. – Dette skjer over hele landet. Folk er ferdige med manipulasjon og misbruk av data. De vil ha kontroll og Hudd gir dem det.
Etter Meta-kontrovers: Nordmenn flytter fellesskapet til Hudd21.7.2025 09:51:50 CEST | Pressemelding
Når Meta nå selv advarer mot å bruke Messenger for sensitiv informasjon, er det bare det siste i en lang rekke hendelser som har fått nordmenn til å se seg om etter et tryggere alternativ. I løpet av juli har Hudd sett veksten skyte fart, og plattformen nærmer seg nå 130 000 registrerte brukere.
Meta advarer selv mot å bruke Messenger15.7.2025 11:43:11 CEST | Pressemelding
Etter at teknologigiganten Meta nå selv advarer brukerne mot å dele sensitiv informasjon på Messenger – fordi meldingene deres kan bli brukt i trening av kunstig intelligens – melder den norske appen Hudd om sterk interesse fra nordmenn som vil kommunisere tryggere.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom