Norske Hudd topper App Store – slår de globale gigantene
Den norske sosiale plattformen Hudd har inntatt førsteplassen i både App Store og Google Play foran Threads, Facebook og alle andre sosiale medier. Siden lanseringen i november, altså for to måneder siden, har 35 000 brukere registrert seg på Hudd. Og veksten øker daglig.

Nordmenn har fått nok: Velger Hudd fremfor ekkokamre og falske nyheter
Etter at Meta (Facebook, Instagram, Threads og Whatsapp) bestemte seg for å ta bort faktasjekking og samtidig øke spredningen av falsk informasjon og nyheter har den norske appen merket at nordmenn har fått nok.
“Vi ser en tillitskrise i sosiale medier. Folk er lei av å bli manipulert, lei av ekkokamre, lei av at det som skaper mest splid får mest oppmerksomhet. Hudds suksess viser at folk ønsker noe annet.” – Eigil Arff Tarjem, Daglig leder i Hudd
Hudd skiller seg fra de globale aktørene ved å tilby kun verifiserte brukere som benytter sitt ekte navn. Hudd har heller ikke algoritmer som styrer hvilket innhold du får se - alt innhold i appen er kronologisk.
– “Sosiale medier i dag er designet for at du skal scrolle så lenge som mulig – ikke for at du skal være sosial. Hudd gjør det motsatte: Vi viser deg innhold fra venner, familie og lokalmijø - ingen støy og ikke noe hjernedødt dopaminskapende innhold” – Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd

Dette er bare starten
Samtidig som veksten øker signifikant, jobbes det kontinuerlig med videreutvikling av appen. Etter tydelige tilbakemeldinger fra brukerne er bedriftsprofiler nå på vei, slik at lokale aktører som elektrikere, bakere, kulturhus og andre kan være synlige i sine nærområder.
– “2025 blir året hvor vi viser at et sosialt nettverk faktisk kan være sosialt. Vi er i startgropen, og med brukerne i førersetet kommer Hudd bare til å bli bedre og bedre.” - Eigil Arff Tarjem, gründer av Hudd

Nøkkelord
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreCCOHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Lenker
Hudd - Trygt. Lokalt. Ekte
Hudd er Norges eneste sosiale plattform bygget for trygghet, fellesskap og ekte relasjoner. Kun verifiserte brukere, ingen bannerannonser, ingen manipulerende algoritmer. Hudd gir deg oppdateringene du trenger – fra venner, familie, foreldregruppen eller lokalsamfunnet – uten støy og distraksjoner. Plattformen utvikles i samspill med brukerne og setter fellesskapet først.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Hudd støtter Støres nordiske initiativ29.10.2025 09:53:32 CET | Pressemelding
Norske Hudd støtter Støres ønske om et nordisk løft for tryggere sosiale medier – og lanserer nå i Danmark, med Sverige som neste stopp i november. Med straks 160 000 brukere i Norge viser Hudd at sosiale medier kan bygges på nordiske verdier: mindre støy, mer fellesskap – uten en forretningsmodell hvor man overvåker og selger personlige data.
Hudd: Den virkelige risikoen er algoritmene20.10.2025 13:17:21 CEST | Pressemelding
Etter over 8000 høringssvar om 15-årsgrense på sosiale medier, ber Hudd om at debatten flyttes dit den hører hjemme: til algoritmene og forretningsmodellene bak plattformene.
Aldersgrense på sosiale medier: Et plaster på et mye større sår6.10.2025 14:48:16 CEST | Pressemelding
7. oktober går fristen ut for høringen om lov om aldersgrense for sosiale medier. Hudd, en norsk sosial plattform med over 150 000 brukere, støtter forslaget om 15-års aldersgrense – men advarer mot å tro at alderen alene løser problemet. – Det egentlige problemet er forretningsmodellen bak de store plattformene, sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd.
Norske kommuner flytter til Hudd29.9.2025 10:53:56 CEST | Pressemelding
Viktig informasjon og nyheter fra norske kommuner drukner i sosiale medier. På Hudd får de endelig plass – trygt, oversiktlig og uten algoritmer. Stadig flere kommuner tar nå i bruk den norske plattformen, og KLP er med som en av de første annonsørene.
Hudd runder 150 000 brukere – lanserer webversjon og utfordrer Facebook16.9.2025 10:09:31 CEST | Pressemelding
150 000 nordmenn har allerede valgt det norske sosiale mediet Hudd – bygget for ekte mennesker, uten manipulerende algoritmer og som tar personvern på alvor. Nå tar plattformen neste steg med webversjon og internasjonal lansering.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom