Ny Chief Product Officer (CPO) i Schibsted Media
Espen Sundve tiltrer rollen som Chief Product Officer (CPO) og går inn i konsernledelsen i Schibsted Media.
Sundve har tidligere hatt en rekke lederroller i Schibsted. I høst returnerte han til Schibsted Media som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
I sin nye rolle vil Sundve ha ansvar for å styrke Schibsted Medias digitale produkter gjennom å sikre økt lønnsomhet og skape bransjeledende brukeropplevelser for brukerne av de ulike mediene som konsernet eier.
– Jeg gleder meg veldig til dette. På den ene siden har vi strålende muligheter til å skape bedre journalistikk og mer relevante opplevelser for våre brukere. På den andre siden må vi forenkle, bli mer effektive og hente hjem verdien av de fantastiske produktene vi allerede leverer til millioner av brukere i Sverige og Norge, sier Espen Sundve.
– Et viktig skritt
Tidligere har produktmiljøet vært organisert sammen med abonnementsmiljøet i Schibsted Media, men med denne endringen blir produkt en egen linje under Sundves ledelse.
– Dette markerer et viktig skritt i vår strategi for å videreutvikle Schibsted Media. Å sette brukeren mer i sentrum er en av de viktigste satsingene i vår langsiktige strategi, og utnevnelsen av en CPO er et naturlig grep for å understøtte dette. Det styrker vår evne til å dyrke den allerede svært kompetente og innovative produktorganisasjon vår, slik at vi kan levere enda mer sømløse og verdifulle opplevelser for brukerne våre, sier konsernsjef Siv Juvik Tveitnes.
Sundve har tidligere hatt flere ledende roller i Schibsted, inkludert VP Product Management i Schibsted News Media og Chief Product and Tech Officer i VG. Han kommer også med verdifull erfaring fra rollen som Chief Product Officer i Oda, der han kombinerte effektivisering med produktforbedringer.
Tveitnes fremhever at Sundves innsats som rådgiver for konsernledelsen det siste halve året har hatt stor betydning.
– Jeg er sikker på at det vil styrke hele organisasjonen å få Espen inn som et fast medlem av konsernledelsen og i rollen som leder for det sterke fagmiljøet vårt for produktutvikling, på veien mot målet om å bli Nordens ledende mediedestinasjon, sier Tveitnes.
For mer informasjon, kontakt:
Bjørn-Martin Bache Nordby, Head of Communications, Schibsted Media
Telefon: +47 977 00 019
E-post: bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.com
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of CommunicationsSchibsted Media
Tel:+47 977 00 019bjorn-martin.bache.nordby@schibsted.comUavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Nytt datingprogram på VGTV: Er Fetisha verdens beste matchmaker?9.1.2025 07:30:00 CET | Pressemelding
– Jeg har Guds hånd når det kommer til matchmaking, hevder programleder Fetisha Williams. Hun lover både drama og kjærlighet på «Tinderfesten» på VGTV.
Martha Leivestad slutter som programleder i «Høvla øve»18.12.2024 05:00:00 CET | Pressemelding
Det ble tårevått i studio i denne ukens utgave av «Høvla øve» da Sigrid Bonde Tusvik var gjest og Martha Leivestad annonserte at hun gir seg som programleder.
Mer «Vegard X Funkygine» på VGTV13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Vegard Harm (28) og Jørgine Massa Vasstrand (35) er klare til å begi seg ut på et nytt ekstremt prosjekt. Denne gangen gir “Funkygine” fra seg kontrollen, og det er Harm som skal ta styringen.
VGTVs «Spårtsklubben» gir seg4.12.2024 16:00:00 CET | Pressemelding
Etter åtte år med utfordringer, skjult kamera, pranks og virale klipp fra inn- og utland, er det slutt for studioprogrammet «Spårtsklubben» på VGTV.
VGTV fornyer «Ikke lov å le på hytta»: – Historisk begivenhet28.11.2024 12:02:47 CET | Pressemelding
VGTVs humorsuksess «Ikke lov å le på hytta» kommer tilbake høsten 2025 med en ny vri: En spektakulær allstar-sesong der TV-seerne kan se frem til et gjensyn med de mest minneverdige deltakerne, som på nytt skal få de andre til å le, uten å le selv.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom