Hudd tenker lokalt: Støtter Barnekreftforeningen gjennom julekampanje
Det norske sosiale mediet Hudd viser hvordan små selskaper kan tenke stort. Gjennom sin julekampanje donerer de 5 kroner til Barnekreftforeningen for hver nye bruker som registrerer seg, samtidig som de bygger et fellesskap som skiller seg fra de globale gigantene.

Det norske sosiale mediet Hudd tenker annerledes enn de globale gigantene. Som et foreløpig lite selskap, fokuserer Hudd på fellesskap og lokalt engasjement. I deres julekampanje donerer de 5 kroner til Barnekreftforeningen for hver nye bruker som registrerer seg på plattformen frem til 1. januar 2024.
"På tross av at vi er et lite selskap må vi tenke kreativt rundt hvordan vi kan gi tilbake til samfunnet. Vi valgte å spørre våre brukere hvilken forening de ønsket at vi skulle støtte, og svaret var klart: Barnekreftforeningen," sier Eigil Arff Tarjem, gründer og daglig leder i Hudd.
Hudd, som er en norsk utfordrer til de store sosiale medieplattformene, bygger på prinsipper om ekte brukere og ingen algoritmer. Selskapet har som mål å skape et tryggere og mer autentisk digitalt fellesskap, og kampanjen med Barnekreftforeningen gjenspeiler denne visjonen.
"Vi tror på verdien av å tenke lokalt og støtte de organisasjonene som virkelig betyr noe for folk. Denne kampanjen er et eksempel på hvordan vi kan bygge fellesskap og samtidig bidra til noe som har betydning for mange," sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd.
Kampanjen har allerede aktivert et stort engasjement blant brukerne av Hudd, og selskapet håper å samle inn et betydelig beløp til Barnekreftforeningens arbeid ved å nyttår. For hver nye bruker som registrerer seg, donerer Hudd 5 kroner direkte til foreningen.

Nøkkelord
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreCCOHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Hudd - Ekte mennesker. Din Hverdag
Hudd er et nytt, norskutviklet sosialt medie som setter trygghet og tillit først. Med personvernet ivaretatt, og uten støyende bannerannonser, algoritmer eller tredjeparts tilgang til dine data, gir Hudd en oversiktlig og brukervennlig plattform der bare ekte mennesker deltar, verifisert gjennom Vipps.
Hudd tilbyr de beste funksjonene du kjenner fra sosiale medier for å holde kontakt og organisere hverdagen din:
Nabolag - Et unikt nabolagskart med oversikt over ditt nabolag for å bringe det tettere sammen.
Feed – Få oppdateringer fra venner, nabolag og lokalsamfunn.
Chat – Kommuniser enkelt med nettverket ditt.
Kalender – Hold oversikt over og oppdag aktiviteter og arrangementer.
Grupper – Samle venner, klasser, idrettslag eller interessefellesskap.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Norske kommuner flytter til Hudd – KLP støtter opp29.9.2025 10:53:56 CEST | Pressemelding
Viktig informasjon og nyheter fra norske kommuner drukner i sosiale medier. På Hudd får de endelig plass – trygt, oversiktlig og uten algoritmer. Stadig flere kommuner tar nå i bruk den norske plattformen, og KLP støtter utviklingen videre.
Hudd runder 150 000 brukere – lanserer webversjon og utfordrer Facebook16.9.2025 10:09:31 CEST | Pressemelding
150 000 nordmenn har allerede valgt det norske sosiale mediet Hudd – bygget for ekte mennesker, uten manipulerende algoritmer og som tar personvern på alvor. Nå tar plattformen neste steg med webversjon og internasjonal lansering.
Snapchat og Meta trener KI på innholdet ditt – Hudd lover å aldri gjøre det29.8.2025 13:08:01 CEST | Pressemelding
Etter NRKs sak i dag om at Snapchat trener kunstig intelligens på brukernes innhold uten samtykke, markerer Hudd tydelig avstand. – Vi vil aldri bruke innholdet ditt til KI-trening eller videresalg, sier gründer Eigil Arff Tarjem.
Aldersgrense på sosiale medier? Fine ord, men globalt luftslott12.8.2025 10:31:11 CEST | Pressemelding
På partilederdebatten under Arendalsuka fikk vi et av kveldens tydeligste øyeblikk: Spørsmålet var enkelt – Bør det bli aldersgrense på 15 år for TikTok, Snapchat og Instagram? 8 av 9 partier svarte ja. FrP sa nei, med begrunnelsen om at «barna finner omveier uansett».
Betal eller del mer data: Reaksjonene på Metas grep gir rakettfart til norsk alternativ31.7.2025 08:34:43 CEST | Pressemelding
I løpet av de siste ukene har Meta tatt to kontroversielle grep: De har begynt å bruke private meldinger i Messenger til å trene kunstig intelligens – og de har igjen sendt pushvarsel og gitt muligheten for å betale for å slippe personifisert reklame. Det har fått mange til å reagere. Nå melder den norske sosiale plattformen Hudd om en eksplosiv økning i nye brukere. – Det er en femdobling i antall som blir med på Hudd hver eneste dag, sier kommunikasjonssjef Jonas Floberg Åkre. – Dette skjer over hele landet. Folk er ferdige med manipulasjon og misbruk av data. De vil ha kontroll og Hudd gir dem det.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom