Hudd tenker lokalt: Støtter Barnekreftforeningen gjennom julekampanje
Det norske sosiale mediet Hudd viser hvordan små selskaper kan tenke stort. Gjennom sin julekampanje donerer de 5 kroner til Barnekreftforeningen for hver nye bruker som registrerer seg, samtidig som de bygger et fellesskap som skiller seg fra de globale gigantene.
Det norske sosiale mediet Hudd tenker annerledes enn de globale gigantene. Som et foreløpig lite selskap, fokuserer Hudd på fellesskap og lokalt engasjement. I deres julekampanje donerer de 5 kroner til Barnekreftforeningen for hver nye bruker som registrerer seg på plattformen frem til 1. januar 2024.
"På tross av at vi er et lite selskap må vi tenke kreativt rundt hvordan vi kan gi tilbake til samfunnet. Vi valgte å spørre våre brukere hvilken forening de ønsket at vi skulle støtte, og svaret var klart: Barnekreftforeningen," sier Eigil Arff Tarjem, gründer og daglig leder i Hudd.
Hudd, som er en norsk utfordrer til de store sosiale medieplattformene, bygger på prinsipper om ekte brukere og ingen algoritmer. Selskapet har som mål å skape et tryggere og mer autentisk digitalt fellesskap, og kampanjen med Barnekreftforeningen gjenspeiler denne visjonen.
"Vi tror på verdien av å tenke lokalt og støtte de organisasjonene som virkelig betyr noe for folk. Denne kampanjen er et eksempel på hvordan vi kan bygge fellesskap og samtidig bidra til noe som har betydning for mange," sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd.
Kampanjen har allerede aktivert et stort engasjement blant brukerne av Hudd, og selskapet håper å samle inn et betydelig beløp til Barnekreftforeningens arbeid ved å nyttår. For hver nye bruker som registrerer seg, donerer Hudd 5 kroner direkte til foreningen.
Nøkkelord
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreCCOHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Hudd - Ekte mennesker. Din Hverdag
Hudd er et nytt, norskutviklet sosialt medie som setter trygghet og tillit først. Med personvernet ivaretatt, og uten støyende bannerannonser, algoritmer eller tredjeparts tilgang til dine data, gir Hudd en oversiktlig og brukervennlig plattform der bare ekte mennesker deltar, verifisert gjennom Vipps.
Hudd tilbyr de beste funksjonene du kjenner fra sosiale medier for å holde kontakt og organisere hverdagen din:
Nabolag - Et unikt nabolagskart med oversikt over ditt nabolag for å bringe det tettere sammen.
Feed – Få oppdateringer fra venner, nabolag og lokalsamfunn.
Chat – Kommuniser enkelt med nettverket ditt.
Kalender – Hold oversikt over og oppdag aktiviteter og arrangementer.
Grupper – Samle venner, klasser, idrettslag eller interessefellesskap.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Det Norske sosiale mediet Hudd på topp i App Store etter Metas massive problemer12.12.2024 09:10:59 CET | Pressemelding
Onsdagens tekniske trøbbel hos Meta sendte millioner av brukere på jakt etter alternative sosiale medier. Norske Hudd, kjent for sine trygge, algoritmefrie og lokalt forankrede funksjoner, har kapret førsteplassen i App Store over natten.
En ny ‘epidemi’ herjer i Oslo6.12.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Et digitalt nabolagskart som fylles med prikker fra øst til vest. På bare noen uker har Hudd, Norges nye sosiale plattform, blitt en raskt voksende møteplass for Oslo-folk. Nå inviterer Hudd flere engasjerte inn i samtalen – for å fylle kartet med enda flere historier, arrangementer og initiativ som gjør Oslos fellesskap sterkere.
Norske Hudd utfordrer Bluesky og Facebook: – Dette kunne aldri skjedd hos oss26.11.2024 10:09:29 CET | Pressemelding
Etter at en falsk konto på den internasjonale plattformen Bluesky nylig spredte rykter om at skuespiller Liv Ullmann var død, retter norske Hudd kritikken mot manglende sikkerhet på globale sosiale medier. Plattformen hevder at slike episoder aldri kunne skjedd hos dem, takket være deres unike Vipps-verifisering av alle brukere.
Regjeringens forslag om 15-års grense på SoMe er allerede løst21.11.2024 13:44:38 CET | Pressemelding
Regjeringens forslag om å innføre en 15-årsgrense på sosiale medier har skapt stor debatt. Mens teknologigigantene fortsatt mangler konkrete verktøy, har Hudd allerede løsningen: Gjennom Vipps-verifisering sikrer Hudd en reell aldersgrense, full personvernkontroll og en trygg digital hverdag for norske brukere.
Ny norsk app på topp 10 i App Store 24t etter lansering - Varslet om kollisjon før Politiet20.11.2024 09:38:16 CET | Pressemelding
Brukere varslet om kollisjon i Oslo før Politiet selv rakk å varsle via sin app
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom