Hudd tenker lokalt: Støtter Barnekreftforeningen gjennom julekampanje
Det norske sosiale mediet Hudd viser hvordan små selskaper kan tenke stort. Gjennom sin julekampanje donerer de 5 kroner til Barnekreftforeningen for hver nye bruker som registrerer seg, samtidig som de bygger et fellesskap som skiller seg fra de globale gigantene.

Det norske sosiale mediet Hudd tenker annerledes enn de globale gigantene. Som et foreløpig lite selskap, fokuserer Hudd på fellesskap og lokalt engasjement. I deres julekampanje donerer de 5 kroner til Barnekreftforeningen for hver nye bruker som registrerer seg på plattformen frem til 1. januar 2024.
"På tross av at vi er et lite selskap må vi tenke kreativt rundt hvordan vi kan gi tilbake til samfunnet. Vi valgte å spørre våre brukere hvilken forening de ønsket at vi skulle støtte, og svaret var klart: Barnekreftforeningen," sier Eigil Arff Tarjem, gründer og daglig leder i Hudd.
Hudd, som er en norsk utfordrer til de store sosiale medieplattformene, bygger på prinsipper om ekte brukere og ingen algoritmer. Selskapet har som mål å skape et tryggere og mer autentisk digitalt fellesskap, og kampanjen med Barnekreftforeningen gjenspeiler denne visjonen.
"Vi tror på verdien av å tenke lokalt og støtte de organisasjonene som virkelig betyr noe for folk. Denne kampanjen er et eksempel på hvordan vi kan bygge fellesskap og samtidig bidra til noe som har betydning for mange," sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd.
Kampanjen har allerede aktivert et stort engasjement blant brukerne av Hudd, og selskapet håper å samle inn et betydelig beløp til Barnekreftforeningens arbeid ved å nyttår. For hver nye bruker som registrerer seg, donerer Hudd 5 kroner direkte til foreningen.

Nøkkelord
Kontakter
Jonas Floberg ÅkreCCOHudd AS
Ansvarlig for PR og kommunikasjon
Hudd - Ekte mennesker. Din Hverdag
Hudd er et nytt, norskutviklet sosialt medie som setter trygghet og tillit først. Med personvernet ivaretatt, og uten støyende bannerannonser, algoritmer eller tredjeparts tilgang til dine data, gir Hudd en oversiktlig og brukervennlig plattform der bare ekte mennesker deltar, verifisert gjennom Vipps.
Hudd tilbyr de beste funksjonene du kjenner fra sosiale medier for å holde kontakt og organisere hverdagen din:
Nabolag - Et unikt nabolagskart med oversikt over ditt nabolag for å bringe det tettere sammen.
Feed – Få oppdateringer fra venner, nabolag og lokalsamfunn.
Chat – Kommuniser enkelt med nettverket ditt.
Kalender – Hold oversikt over og oppdag aktiviteter og arrangementer.
Grupper – Samle venner, klasser, idrettslag eller interessefellesskap.
Følg pressemeldinger fra Hudd
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Hudd på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Hudd
Hudd støtter Støres nordiske initiativ29.10.2025 09:53:32 CET | Pressemelding
Norske Hudd støtter Støres ønske om et nordisk løft for tryggere sosiale medier – og lanserer nå i Danmark, med Sverige som neste stopp i november. Med straks 160 000 brukere i Norge viser Hudd at sosiale medier kan bygges på nordiske verdier: mindre støy, mer fellesskap – uten en forretningsmodell hvor man overvåker og selger personlige data.
Hudd: Den virkelige risikoen er algoritmene20.10.2025 13:17:21 CEST | Pressemelding
Etter over 8000 høringssvar om 15-årsgrense på sosiale medier, ber Hudd om at debatten flyttes dit den hører hjemme: til algoritmene og forretningsmodellene bak plattformene.
Aldersgrense på sosiale medier: Et plaster på et mye større sår6.10.2025 14:48:16 CEST | Pressemelding
7. oktober går fristen ut for høringen om lov om aldersgrense for sosiale medier. Hudd, en norsk sosial plattform med over 150 000 brukere, støtter forslaget om 15-års aldersgrense – men advarer mot å tro at alderen alene løser problemet. – Det egentlige problemet er forretningsmodellen bak de store plattformene, sier Jonas Floberg Åkre, CCO i Hudd.
Norske kommuner flytter til Hudd29.9.2025 10:53:56 CEST | Pressemelding
Viktig informasjon og nyheter fra norske kommuner drukner i sosiale medier. På Hudd får de endelig plass – trygt, oversiktlig og uten algoritmer. Stadig flere kommuner tar nå i bruk den norske plattformen, og KLP er med som en av de første annonsørene.
Hudd runder 150 000 brukere – lanserer webversjon og utfordrer Facebook16.9.2025 10:09:31 CEST | Pressemelding
150 000 nordmenn har allerede valgt det norske sosiale mediet Hudd – bygget for ekte mennesker, uten manipulerende algoritmer og som tar personvern på alvor. Nå tar plattformen neste steg med webversjon og internasjonal lansering.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom